Skip to main content

Operation Flashpoint: Dragon Rising

Válka je vážná záležitost.

Je až k nevíře, že od vydání Operation Flashpoint (dále jen OFP) uběhlo už celých osm let. Tato ultra realistická střílečka se vzepřela všem klasickým FPS, kde pro regeneraci zdraví stačilo sebrat všudypřítomné lékárničky, a nastavila novou úroveň obtížnosti, kterou si pochvalovali především hardcore hráči. Od té doby stihlo studio Bohemia Interactive (původní tvůrce OFP) vydat ještě nepřímé pokračování v podobě ArmA: Armed Assault a v současné době dokončuje ArmA 2. Po rozchodu s Codemasters, který získal ochranou známku OFP, totiž tomuto českému studiu nezbylo nic jiného, než jít svojí vlastní cestou. U Codemasters však neleniví a pilně pracují na pokračovaní s názvem Operation Flashpoint: Dragon Rising. Pokud jste trochu zmatení, hoďte to všechno za hlavu, a přečtěte si, co všechno OFP2 nabídne.

První a nejdůležitější věcí, kterou se hodí zmínit, je neuvěřitelná rozloha celého světa, na němž se bude válečný konflikt odehrávat. Dragon Rising se bude moci pochlubit ostrovem velikým 220 km2 a herní engine zvládne vykreslit scenérii až do vzdálenosti 35km. Tento engine je navržen navíc tak, aby si poradil s velkým množstvím objektů na obrazovce současně, což je podstatná vlastnost celé hry, ve které půjde zabít kilometry vzdáleného vojáka.

Ve většině FPS totiž nejdříve musí oponent narušit váš osobní prostor a až poté schytá kulku mezi oči. V OFP si budete naopak přát, abyste mohli drtit nepřátele ještě když se promenádují po horizontu. Pokud budete mít v ruce pouze samopal, nebude nic snazšího než vydat rozkaz vašemu odstřelovači nebo si objednat řízenou střelu z velitelství. Naráz na obrazovce se mohou objevit tucty nepřátel a pod vaším velením se ocitne až čtyřicet můžu.

Umělá inteligence by měla být dostatečně samostatná, abyste se o ní nemuseli během akce vůbec starat či ji v krajním případě nechávat dokonce v základním táboře. Na druhé straně bude samotná AI neustále posuzovat váš postup a pokud ho shledá nevyhovujícím či bláznivým, tak se dá sama na ústup. Pro vydávání příkazů bude připraveno rychlé velitelské menu, což nebude nic jiného než podle významu seřazené nabídky dostupné samozřejmě přes klávesové zkratky. Vývojáři navíc slibují, že se uspořádání naučíte velmi snadno a nebudete posléze muset prakticky číst jednotlivé popisky.

Další možností pro ovládání hry bude velitelská mapa založená na technologie Blueforce Tracker, kterou využívá americká armáda pro sledování spřátelených jednotek za pomocí GPS. V tomto režimu bude samozřejmě možné plně ovládat všechny složky armády a přitom vůbec nevkročit na bitevní pole. V tom případě však budete trochu riskovat neaktuálnost nebo nepřesnost dodaných informací a občas se vyplatí kontrolovat situaci na vlastní oči.

Codemasters si dali za cíl vytvořit vybalancovanou hru, která bude v jednom ohledu navazovat na realističnost OFP, ale zejména se bude snažit vtáhnout hráče do bitevní vřavy, aby měl skutečně pocit, že se vše opravdu děje. To by měl zařídit precizní fyzikální model a velký důraz na zvukový doprovod s takovými maličkostmi jako bude rozlišení různých kalibrů, když vám kulky proletí kolem hlavy či se zastaví o překážku vytvořenou z různých materiálů. Samozřejmostí bude hustý dým po dopadu rakety, který bude vítr pozvolna rozptylovat po krajině. Pokud zrovna budete poblíž, může to pro vás znamenat problémy s dýcháním či dokonce kolaps vaší postavy.