Skip to main content

OnLive funguje i na 800 kilometrů

Důkazem Unreal Tournament bez prodlev.

O OnLive, tedy streamovaném hraní, jsme už párkrát psali. Nikdo ale pořád neviděl tuto službu, která vám dokáže do PC, Macu nebo smartphonů streamovat videohry, v praxi. Změnilo se to až na přehlídce DICE.

Tam byla vidět služba OnLive v praxi a ukázalo se, že dokáže fungovat bez lagů, tedy viditelného zpoždění, na opravdu velké vzdálenosti.

Streamovala se hra Unreal Tournament ze serverů v San Franciscu, které byly do Las Vegas vzdáleny více než 800 kilometrů. Všichni účastníci akce potvrzují, že žádné zpoždění nebylo viditelné. Ukázali dokonce i hraní streamované hry určené pro iPhone.

"Musíme se dostat od specializovaného, drahého hardware," řekl Steve Perlman, ředitel společnosti, která službu OnLive uvádí. "Cykly různých konzolí poškozují průmysl. Musíme zákazníkům dávat hry a nikoliv drahé konzole."

OnLive má fungovat tak, že se vám do počítačů streamuje hra, kterou klasicky ovládáte gamepadem. Hra je uložena vzdáleně na serverech provozovatele, takže klidně můžete hrát teoreticky na domácích počítačích, které nemají ani příliš velkou hardwarovou výbavu, hry z konzolí Xbox 360 nebo Playstation 3. Případně i hry z budoucích konzolí. OnLive se dá samozřejmě s použitím speciálního boxu připojit také k obyčejným televizorům.

Read this next