Onlinovka na Facebooku pokoří WoW
Sony říká, že World of Warcraft prohraje.
World of Warcraft je co se pravidelně platících hráčů týče dosud nepřekonaná onlinovka. Má 11,5 milionu hráčů, což z ní dělá nejmasivnější MMORPG vůbec. Ryan Barker, designér další MMO EverQuest od Sony, která právě slaví deset let, se trochu rozpovídal o budoucnosti tohoto žánru a našel způsob, jak by šlo WoW překonat.
Podle něj může WoW z jeho trůnu sesadit jen něco, co ještě nikoho nenapadlo. "Stačí, aby někdo překonal bariéry, které brání tomu, aby si spolu kamarádi mohli hrát. Třeba proto, že ti kamarádi začali hrát hru dřív nebo hrají na jiném serveru a podobně. Když dokážeme odstranit tyhle sociální bloky, může být počet hráčů ještě mnohem vyšší," myslí si Barker.
Pro jeho inspiraci slouží sociální síť Facebook. "Na Facebooku je naprosto jedno, jak dlouho jsou tam už vaši kamarádi. Hlavně nám ukazuje, jak lidi zajímá zapojovat se do internetové komunity a kolik lidí tam společně hraje ty hry, které tam jsou. Jednou někdo vytvoří MMO, která osloví právě tuhle skupinu a získá klidně miliardu hráčů. Pořád ještě existuje strop v počtu hráčů, na který jsme ještě nedosáhli." Říká také, že takové MMO by asi už nebyla klasická fantasy, ale že žánr samotný už není vlastně ani tak důležitý.
"Půjde hlavně o to, jak funguje sociální interakce. Kolem fantasy žánru je pořád takové stigma. Spíš to podle mě bude podivný mix něčeho, co jsme ještě nikdy neviděli. Standardní videoherní žánry nejspíš nebudou tak přitahovat, aby získaly tolik lidí. Dokonce to ani nemusí být vyloženě hra, může to být něco, co ještě nikdo nevymyslel."
Takže výsledek? Nevíme o nic víc, než jsme věděli na začátku. Ale zdá se, že Ryan Barker přemýšlí. Tak třeba na něco přijde.