Omezuje DVD hraní na Xboxu 360?
Neudělal s ním Microsoft kdysi chybu?
Poté, co vývojáři Lost Planet 2 oznámili, že se jejich hra nevešla na jedno klasické DVD a že kvůli verzi na konzole Xbox 360, které DVD mechaniku používají, musela být ze hry vyhozena podstatná část obsahu, se opět začíná debatovat, zda Microsoft neudělal chybu, když zůstal u DVD mechaniky.
Šestá generace herních konzolí, tedy Playstation 2 a první Xbox, používá DVD média, na která lze uložit až 9GB dat. Při skoku k další generaci ovšem Microsoft u DVD mechaniky zůstal, zatímco Sony zariskovalo a šlo do Blu-ray mechaniky - ještě předtím, než byla rozhodnuta válka mezi dvěma HD formáty (HD-DVD vs Blu-ray). Na Blu-ray disk se vejde 25GB až 50GB dat. Risk Sony se podle různých komentátorů vyplácí také v tom, že hry na Playstation 3 mohou být technicky mnohem pokročilejší už v tom, kolik dat se vejde na disky.
Lost Planet 2 ale zdaleka není jediná hra, která má s kapacitou klasického DVD problémy. Už v roce 2008 říkal technický ředitel id Software John Carmack, že jejich Rage bude na X360 vypadat o něco hůř než na PS3, protože na Xbox musí použít větší kompresi textur. A to na X360 navíc hra vyjde na dvou DVD. Na tři disky už by se jim hra nevyplatila.
Lost Odyssey, exkluzivní hra pro X360, byla dokonce na čtyřech DVD discích. Její celková datová velikost byla 36GB, což by se pohodlně vešlo na jediný Blu-ray disk.
To ovšem není jediný problém s hrami na X360. Vývojáři si také hodně stěžují na fakt, že mnoho prodaných konzolí Xbox 360 vůbec neobsahuje pevný disk, s čímž se musí počítat. PS3 má pevný disk ve všech svých modelech.