Ohromný úspěch dinosaurů ARK: Survival Evolved
Vyplnily mezeru po Turokovi.
Zlaté časy pro herní vývojáře. S obchodním modelem Early Access a digitální distribucí je proražení i vydělání spousty peněz nesrovnatelně snazší než kdykoli dříve.
Prehistorické onlinovky ARK: Survival Evolved se za úvodní dny od vydání prodalo 200 tisíc kusů. O den později, tedy minulou sobotu, to bylo dokonce už 300 tisíc kusů.
Tato oficiálně zveřejněná čísla přímo od tvůrců z nového studia Wildcard korespondují s daty SteamSpy, které dnes uvádí 315 tisíc majitelů. I při odečtení podílu Valve to při ceně 23 eur znamená tržby hodně přes sto milionů korun za pouhé tři dny.
To vše s oznámením hry pouhý měsíc předem (11. května) a bez jakékoli propagace, jen díky působivému traileru, vyplnění mezery na trhu po Turokovi a rozkřiknutí mezi komunitou na Steamu.
Jak vidno, provařená blízká budoucnost či sci-fi už tolik netáhne, teď frčí pravěk, zvlášť když je na Unreal Engine 4 a s tolika herními mechamismy, díky nimž získává převážně kladné uživatelské recenze. Pochopitelně vše není růžové a ARK, který měl v úvodních 24 hodinách přes 100 oficiálních serverů, 2300 komunitních serverů a špičku 36 tisíc lidí naráz, se potýká se spoustou porodních bolestí.
Tou největší je dosavadní neoptimalizace hry, takže vývojáři slibují denní aktualizace, vyladění paměťových nároků, rychlosti nahrávání i zlepšení chodu s DirectX 12 a Shader Model 4. Vyplatí se sledovat stránku na Steamu, kde také ujišťují o nezamknutí chodu na 30fps a přizpůsobení pro slabší stroje.