Ohlasy vývojářů na vyzkoušení si Steam ovladače
Všichni jsou nadšeni z jeho reakcí na dotyky.
Při včerejším ohlášení Steam ovladače se dalo o jeho ergonomii a přínosu spekulovat, když všichni mohli soudit jen z obrázků. Nicméně Valve ho už před několika týdny poskytli vybraným vývojářům, kteří si ho u nich v kanceláři vyzkoušeli na Borderlands a podělili se tak o hodnotné názory reprodukované Gamasutrou.
Nezávislý tvůrce Dan Tabar podepsaný pod Planetoid Pioneers ovladač zatím hodnotí jako extrémně flexibilní a přizpůsobitelný. Valve si prý pokládali řečnickou otázku, zda opravdu potřebují tradiční páčky jako na jiných gamepadech nebo proč vlastně prsty na zadní části ovladače nic nedělají, z čehož soudí, že o jeho designu hodně přemýšleli.
Jednotlivá místa na trackpadu se prý dají libovolně namapovat pro určité činnosti ve hře, například horní část se hodí na obdobu klávesnicové kratky SHIFT+W pro rychlý běh ve first-person střílečkách. Pro vývojáře je šikovné, že jim bude dovoleno namapovat na každou čtvrtinu trackpadu prakticky cokoli, i náhražku myši.
Podle Tabara se nemusíte bát, že by trackpady fungovaly stejně špatně jako v laptopech, tohle je prý úplně jiná liga, která se jen těžce popisuje. Zpětná vazba Steam ovladače na jeho hmaty prý trochu haprovala, protože prý teprve přišel z výroby, ale jinak byla velmi citelná, a každá oblast na trackpadu poskytuje separátní zpětnou vazbu. Vítá i "kreslení" gest na malém dotykovém displeji uprostřed.
Co na Steam ovladači uchvátilo tvůrce The Cave ze studia Double Fine, to byla imitace myši, k čemuž nepotřeboval žádné instrukce, prostě přišel a hrál adventury jako např. Broken Sword. Co se dosud nevědělo, je přítomnost malého repráčku na ovladači, která zajišťuje zvukové reakce na vaše činy. Když něco mačkáte rychle, zvuky s tím korespondují.