Ohlasy veřejnosti na Vávrovo husitské RPG
Projevuje se na nich kampaň proti Skyrimu, ale rozšíří obzory.
Založení nového českého vývojářského studia her s těmi největšími ambicemi, s tvůrcem první Mafie v čele a sponzorovaného miliardářem Bakalou se diametrálně liší od tradičnějšího scénáře, kdy se pět přátel ze studií ČVUT sejde a v něčí garáži se pokusí vytvořit hru ze svých dlouholetých úspor nebo bez reálné vidiny odměny a pak ji zkusí vydat za pomoci polského nebo ruského céčkového vydavatele, který ve výsledku akorát hází klacky pod nohy a nakonec stejně nikdy nic nezaplatí (Motorm4x budiž jen jedním z příkladů).
Po víkendovém podcastu se proto ještě vracíme k husitskému akčnímu RPG od pražských Warhorse Studios. Ještě se neví lautr nic o jeho herní náplni či vlastnostech. Diskutérům na domácích webech s anonymními diskusemi bez povinné registrace (např. Tiscali) však stačilo pár útržkovitých informací o pozadí jeho vývoje k vyslovení prognóz a šancí na proražení.
Dotyční možná dělají naprosto předčasné závěry a odhadují ze svých mylných domněnek, které se mohou od reality či Vávrových plánů výrazně lišit. Na druhou stranu, některé jsou velmi zajímavé a (i bez důkladné znalosti zákulisí) někdy mohou nečekaně přesně uhodit hřebíček na hlavičku či rozšířit vaše obzory:
Pan Klobouk
Moc optimisticky to nevidim, maly rozpocet, malo (zatim) vyvojaru, ne zrovna svetovy namet/tema... a megaloman Vavra u kormidla. IMHO za dva roky sezenou vydavatele, ten jim cely koncept seskrta a hru prekope, nacez se Vavra zase rozbreci jak mu berou hracku. Ale tohle uz tu bylo. Vavrova posledni hra je Mafia. Dvojku tak maximalne nastartoval a tradicne prekombinoval - kdyby mu to nesebrali, nepredelali a neseskrtali, IMHO dodnes nevysla. A ani ta jeho sci-fi 3rd person akce vyvijena v Praze nedopadla. Takze tak, tolik "Vavra vyvojar". ;)
pida.la
Tomu fandim, jen ať z toho neudělaj fantasy RPG. Moc bych si přál hru z opravdovýho středověku, bez kouzel a jinejch ptákovin. Ale ve světě s tim neuspějou. Ale zrovna doba Husitů mě nijak neláká, radši bych hru z toho pravýho středověku ještě před vynálezem střelnejch zbraní.
HairyAss
Husitské války jsou kromě naší kotliny a nejbližších sousedů prakticky neznámé téma (s výjimkou několika zasvěcenců). Asi jako, kdyby u nás Francouzi chtěli prorazit s hrou na téma křížové výpravy proti Albigenským.
Mitsurugi
To, že Husiti jsou známí jenom u nás a v blízkém okolí, neznamená, že neměli na historii žádný dopad. Protestantské církve změnily celou Evropu, vedly k válkám a oslabení vlivu Vatikánu. Husité dokázali tehdejší Evropě, že obyčejní lidé mohou šlechtě pěkně zatopit... Tohle pomyšlení jim nahánělo takovou hrůzu, že jednoduše museli povolit opratě...
Mechwarrior
Osoba Dana Vávru mi prípomýna Romera pred a počas prác na Daikatane, boží komplex, arogancia, pocit vševedúcnosti ktorý sa zakladá na predošlích úspechoch ( ktoré však pramenili z tímovej práce mimoriadne talentovaných ľuďí v zabehnutom štúdiu). Postupne tak narazí na vlastné limity.
Jan
Vypadá to, že peníze nebudou problém, tak snad nebude problém udělat i kvalitní hru :) Jestli si to budou dělat jak říkají podle sebe tak to muže být zajímavé. Byla by to dobrá zpráva protože by to mohlo rozčeřit stojaté vody herního průmyslu kde to je často pořád to samé a samé a samé....
Lipo
Vavra se realne podilel pred deseti lety na vyvoji jedne relativne (napriklad v USA neni Mafia zadna znacka) uspesne hry a to je sakra malo na to, aby jsi se stal partnerem Microsoftu (jako jim je napriklad Ubisoft) nebo Sony (jako jsou trebas ND). Vavra nedostane devkit. Dostane se k nemu nejdriv za dva roky. To znamena, ze bude pozadu. To znamena, ze jeho hra nebude konkurenceschopna skutecnym AAA. Tecka. I kdyby to obesel licenci engine, a doufal, ze se trefi, tak nedokaze splnit pozadavky na publikovani. Ne za 70M korun. Mozna za 70M dolaru. A 200 lidech z nichz polovina budou seniori.
Neupletl si náhodou na sebe Dan Vávra bič a neuškodí projektu od Warhorse, že před Vánocemi rozjel tu "kampaň" proti Skyrimu? Ono totiž asi je něco trochu jiného říct jednou na něco svůj názor nebo opakovaně kompilovat dlouhé seznamy každé drobné zastrčené chyby nějaké, v budoucnu ze svého pohledu konkurenční hry. Ale ta už reálně vyšla, leckde získala hodnocení 10/10, byla vyhlášena nejlepší hrou roku 2011, zabavila na desítky hodin a proto má logicky plno fanoušků, takže se asi některým reakcím od hráčů Skyrimu nelze divit.