Ohlášení Warhammer 40,000: Dawn of War 3
Preview, obrázky, trailer.
Chce skloubit to nejlepší z jedničky a dvojky a stát se dosud největší i nejbarevnější real-time strategií od Relicu. Taková je vize dnes odpoledne potvrzeného Warhammer 40,000: Dawn of War 3, který vyjde v roce 2017 jen pro PC.
Singleplayerová kampaň bude postupně přepínat mezi hraním za všechny tři frakce na té samé planetě: za Vesmírné mariňáky, Orky a Eldary, což by mělo zaručit, že nenastane nuda. Každá frakce samozřejmě bude mít unikátní hrdiny, superjednotky a zvláštní schopnosti, postupně získávané s odvyprávěním pčíběhu.
Designéři se dle PC Gameru snaží, aby Dawn of War 3 bylo co nejpřístupnějším dílem série nováčkům, takže bitvy budou čitelnější: jasně uvidíte, do čeho střílíte, speciální efekty mají patřičně vyniknout a vizuální hierarchie zařídí, že ze hry nebude nepřehledný guláš.
Důležitou novinkou je návrat stavby základen jako v jedničce: budete tam vyrábět své jednotky (taktické mariňáky, devastátory či dreadnought), ač nejprve potřebujete mít energii z generátorů a nashromáždit tzv. requisition points pro získání surovin. Své Vesmírné mariňáky také budete moci naložit po třech do droppodů, takže nepřítele zaskočíte nejen obřím orbitálním laserem.
Jednotky se mají dělit na ty základní a elitní, přičemž ty první se pokusí způsobit kontinální poškození protivníkovi, zatímco ty druhé se specializují na jednotlivé tvrdé údery. Před každou bitvou si vyberete tři elitní sloty dle stylu své hry a dle dané frakce, přičemž tyto jednotky si postupem času zdokonalíte. V mulťáku se zase vývojáři inspirovali výběrem hrdiny z DOTA, přítomno bude i bohaté přizpůsobení všeho možného z druhého dílu.
Systém krytí ve složitém terénu má být do Dawn of War 3 o něco zjednodušen: reportér PC Gameru v novinářském demu zahlédl barikády, které jednotky mohou dobýt a pak jsou odolné vůči střelám z dálky, ale mohou být snadno zneškodněné výpadem na blízko. Tato změna prý zařídí, že chaotická bojiště budou snáze pochopitelná a dají větší důraz na jednotky bojující na bližší vzdálenost.
"Tohle je Dawn of War, na který fanoušci čekali sedm let," říká Stephen MacDonald, výkonný producent, když uvádí nabušené chodící jednotky, které budou vyčnívat za bojovou linií a jejichž výpady zastřesou celou obrazovkou, jak si to ikonická značka od Games Workshop zaslouží. Dnešní oznámení je prý pro Relic a Segu významným momentem, když prý nastavuje vysokou laťku, co od nich očekávat do budoucna.