Ohlášení Styx: Shards of Darkness
Skřítek s větším rozpočtem.
Když tahle fantasy kopie Assassins Creed se skřítkem před rokem vyšla, byla na ní každým coulem znát budgetová povaha (navzdory ceně skoro tisíc korun, nyní s 66% slevou). Kvůli tomu získávala převážně průměrné známky v recenzích (obvykle 50% či 7/10 dle stupnice v tom kterém médiu), ač tiskovka hovoří o pozitivním přijetí od kritiků i hráčů (asi myslí kladná uživatelská hodnocení na Steamu?).
Proto není divu, že jako hlavní devizu dnes oznámeného pokračování Styx: Shards of Darkness označil výrobce z Focus Home Interactive a Cyanide větší rozpočet a větší ambice.
Komplexnějšímu a uvěřitelnějšímu hernímu světu pomůže přechod na Unreal Engine 4. Zlepšit zážitek by měl i způsob vyprávění příběhu a hlavní hrdina vytvořený od základu znovu.
Samozřejmostí se stanou noví nepřátelé i nové herní stealth a vražedné mechamismy, které mají těžit z pohybového nadání postavy: vykukování zpoza rohu, lezení po laně či jízda za pomoci nože.
Druhý díl už je ve vývoji šest měsíců, což má doložit první obrázek s goblinem, který uplatňuje své schopnosti v srdci Körangaru, jedné z mnoha údajně rozlehlých lokací, kde se odehrávají mise a které půjde prozkoumat. Vydání se plánuje na 2016 pro PC, PS4 a X1.