Ohlášení postapokalyptické onlinovky H1Z1 od Sony
PREVIEW: Mezi DayZ, State of Decay a Fortnite.
Mrzelo vás, že první State of Decay nakonec nedostal kooperativní multiplayer (bude až v pokračování) a baví vás DayZ? Pak určitě potěší dnešní oznámení dost podobné hry od Sony Online Entertainment s názvem H1Z1. Vyjde už letos na jaře pro PC formou Early Access za 20 dolarů (časem i pro PS4) a později bude financovaná z mikrotransakcí na bázi Free-2-Play.
I v ní se totiž utkáte převážně se zombíky v postapokalyptickém otevřeném světě patnáct let po vypuknutí nákazy. Prošmejdíte každé zákoutí, jestli tam náhodou nejsou nějaké zásoby či nástroje pro výrobu třeba Molotových koktejlů, což má probíhat v údajně velmi hloubkovém a pestrém systému, podporujícím i obchodování s ostatními.
Pouze z přirozených zdrojů nalezených v městské džungli a rozlehlé venkovní krajině si vybudujete přístřešek nebo dokonce pevnost. V tomto úsilí můžete spolupracovat s ostatními hráči, aby byla odolnější nejen vůči infikovaným, nýbrž i útokům jiných živých hráčů. S nimi pochopitelně můžete mít interakce i hlasovou komunikaci jako v kterémkoli jiném moderním MMO.
Jak se tedy bude H1Z1 lišit třeba od podobného Fortnite? "Klademe větší důraz na stavění a hraní takovým způsobem, jakým sami hráči chtějí. Více podtrhneme jejich vlastnictví, takže mohou mít svá města, kempy či hradby, u nichž se libovolně rozhodnou, jak přesně je vybudují. Partička se třeba může domluvit a zřídit si základnu v opuštěném skladišti. Někdo jiný zase naopak preferuje typický domek, který si od základů postavil doslova na zelené louce, kde musel nejprve pokácet stromy a sehnat veškeré nutné suroviny. Vše bude součástí persistentního světa, nikoli instancované," vysvětlil prezident výrobce John Smedley, dle nějž na každém izolovaném serveru budou řádově tisíce hráčů.
Zkrátka takové Walking Dead online, kde se fantazii meze nekladou. Rozhodnete se s někým dobýt vězení? Nebo vám postačí poklidný život farmáře, který pěstuje plodiny, aby je pak prodával ostatním a jinak si pouze brání své území jako v adventurní sérii od Telltale? A co třeba takhle opravit si svépomocí vrak starého auta, abyste do něj společně s přáteli mohli usednout a začít přejíždět zombíky i ostatní na silnici jako v Carmageddonu?
Dost lákavě zní možnost založit oheň a vypálit určité území jako ve Far Cry 2, čímž v herním světě navždy zanecháte svou stopu po vzoru EverQuest Next Landmark, s nímž se sdílí i výpomoc hráčů na tvorbě obsahu. Potkáte tu volně žijící zvířata a postupem času nasednete do letadel. Zpočátku si přitom vyberete, kde na mapě chcete začít hrát, avšak žádné schopnosti nebo levelování tu nebude, ke všemu dospějete jen přirozeným vývojem. H1Z1 běží na vlastním nextgen enginu ForgeLight a samozřejmě dovolí i přizpůsobit vzhled postavy, která když zemře, možná se objeví s tou samou výbavou, co nesla předtím.