Skip to main content

Potvrzen přelomový FPS režim Grand Theft Auto 5

ZÁSADNÍ OZNÁMENÍ: detaily, video, obrázky...

Tak a je to venku. Tím největším odhalením dnešní vlny preview GTA 5 je potvrzení, že v remasterované verzi na PS4/X1/PC bude opravdu přítomen ten nový first-person režim. Tedy pohled z vlastních očí, jak se minulý měsíc spekulovalo.

Podle IGN prý jeho přidání mění celý zážitek z hraní. A bude tak už 18. listopadu na PS4/X1 více než pádným důvodem pro opáčko, i pokud jste hru už dojeli vloni na starých konzolích. Update - oficiální verze FPS traileru od Rocksaru:

Watch on YouTube

Střílecí pasáže se zbraní v ruce kupodivu působí slabě oproti konkurenčním hrám z tohoto žánru, zejména modely zbraní jsou docela zastaralé. Naopak parádní je takové ovládání všech dopravních prostředků, které mají animovaný a dynamicky nasvětlovaný kokpit, který se povedl zejména u vrtulníku nebo stíhačky, kde jsou i vychytávky jako animace nasedání. Jde to dokonce tak daleko, že když si nasadíte přilbu a brýle v letadle, hned se vám patřičně také změní zorné pole.

Vynikající je ve FPS módu i jízda na čtyřkolce, kdy ruce na řídítkách kopírují nerovnosti terénu a při skoku přes jedoucí vlak se v jedné misi provádí trik. Jelikož ve hře existuje spousta typů aut, všechny mají odlišné palubní desky, na nichž funguje tachometr atd. A u některých dražších modelů dokonce i vidíte digitální displej toho, která písnička zrovna hraje. Tvůrci jsou prostě perfekcionisté!

"Je to velmi intenzivní zážitek, nadneseně řečeno jdoucí přímo do vaší hlavy," komentoval to ředitel animátorů Rob Nelson pro IGN, a dodal: "Usoudili jsme, že nový FPS mód bude nepřekonatelnou vlastností, jaká šla vůbec vytvořit, aby se fanoušci při hraní cítili jinak. Nechtěli jsme, aby šlo pouze o jednu položku v seznamu vlastností na obalu."

Pohled z vlastních očí prý fundamentálně upravuje způsob, jak se chováte v otevřeném herním světě a jak s ním provádíte interakce. Prý vám teď herní svět připadá mnohem větší než předtím v third-person pohledu, zatímco jízda na motorce zase působí nebezpečněji. Už se nedíváte na ostatní obyvatele z výšky, ale jste jedním z nich. Nedůvěřivě se na vás dívají, což jsou drobné detaily, které ve hře už byly dříve, ale teprve teď je oceníte.

Rockstar si prý s touhle myšlenkou pohrával delší dobu, ale teprve příchod nových výkonnějších konzolí, zejména více paměti pro animace, mu dovolil ji naplno realizovat, i díky tomu, že měl více času. Při výrobě původní hry na PS3/X360 prý tvůrci neustále bojovali s tím, odkud ukrást dostupnou paměť, zda z audia, grafiky nebo mapy, pro animace.

"Když si sednete na motorku uprostřed pouště a vydáte se do města, do toho vám hraje muzika, máte z toho svěží pocit, jako když jste cizincem jedoucím po známé silnici," popsal změnu redaktor IGN, který má v originálu nahráno 60 hodin. Do remaku také bylo potřeba přidat spoustu nových animací např. pro přebíjení zbraně, které se v third-personu nevyskytovaly, prý jen pro zbraně jde o tři tisíce animací.

Rockstar tvrdí, že práce nebyla zdaleka jen o změnu úhlu kamery, jako u některých neoficiálních modifikací. Aby FPS režim uchopil správně, prý musel překopat prakticky celou hru, přidat spoustu nových animací pro situace, kdy se například podíváte dolu a čekáte, že vše správně uvidíte. Také musel upravit veškeré načasování různých činností ve hře, aby ladilo a bylo vtahujícím zážitkem. Na výběr máte mít z několika ovládacích schémat, které se podobají klasickým FPS střílečkám, vč. asistence při míření. Kdykoli pak můžete přepnout do third-personu, jak ho znáte, nebo do hybridu obou kamer, např. při krytí se za překážkami.

Animace se dokonce liší i podle toho, jestli zrovna hrajete za Franklina, Michaela nebo Trevora. Každý provádí jiné věci, když zrovna lelkujete, jeden si zapálí, druhý luskne prsty. Trevor zase při seskoku s padákem může koukat dolu a vidí své potetované paže. Postavy si budou při jízdě pokyvovat hlavou do rytmu právě hrající skladby. Také můžete vytáhnout mobilní telefon a podívat se na něj přímo v ruce, nikoli v rozhraní přes celou obrazovku jako předtím.

A na závěr něco co není nové, ale nebylo doposud znát. Již v původní hře měly postavy plnohodnotné animace a synchronizaci pusy při rozhovorech v autě, kde je nebylo ani možno vidět. Váš tedy spolujezdec nebude při dialogu statický model, ale při pohledu na něj bude rozanimovaný, protože tohle už je uděláno.

Okolo první obrázky z FPS režimu, az které děkujeme i CVG. Lednová PC verze navíc podle jeho zjištění bude podporovat rozlišení 4K. Remaster Grand Theft Auto 5 je možné předobjednat na Xzone.

Read this next