Odpovědi k celému E3 videu z BioShock Infinite
Nyní lokálně v HD kvalitě!
Na předpřipravená dema BioShock Infinite, která má někdo z tvůrců naučené a všechno je v nich do puntíku naaranžováno či naskriptováno, se kouká vskutku náramně. Přesvědčili jsme se o tom osobně ve stylovém sále s měkkými sedačkami jak vloni na GamesComu, tak na letošní E3.
Irrational Games si otamtud odvezli mnoho cen pro nejlepší hru nebo spíš předváděčku celé výstavy, přestože nebyla zdaleka dokonalá a to v tom, že v jejím průběhu chyběl jakýkoli komentář, takže mnozí novináři nepochopili všechny zákonnitosti dění na Columbii.
Čím přesně toto E3 demo třetího dílu BioShocku tolik ohromilo, to jste se dočetli už před měsícem v dojmech od Pavla. Ale samozřejmě není nad to spatřit vše na vlastní oči. Tuto možnost vám dnes dávají GameTrailers, kteří ukořistili exkluzivitu na kompletní patnáctiminutovou prezentaci Infinite, kterou (zřejmě poučeni z E3) proložili krátkým vysvětlujícím povídáním:
Po shlédnutí asi ve vás hlodá spousta otázek. Bude to stejně působivý zážitek i při vlastním hraní, nepůjde jen o nesourodou slátaninu v otevřeném městě v oblacích, kde mnozí nebudou tušit, která bije a co vlastně mají dělat nebo kam jít? Sluší se proto některé věci objasnit...
Jedná se o skutečný třetí level přímo ze hry, nikoliv o nějaký virtuální sled cutscén pouze pro E3. Relativně nezáživný rozjezd v obchůdku má za úkol vybudovat podhoubí pro následující okamžiky. "Tempo hry si zakládá na pravidelném střídání poklidných pasáží a epických scén. Myslím, že spousta her tuto naraci a čas pro vydechnutí podceňuje," říká k tomu kreativní ředitel tvůrců Ken Levine. K průpovídkám mezi protagonisty dochází dynamicky v závislosti na tom, kam zrovna v obchodu šli a co tam udělali.
Létajícího ocelového monstra jménem SongBird, které občas unese Elizabeth a jejich vztah sehraje významnou roli v příběhu, bude ve hře jediný exemplář. Podobnost s BigDaddym není náhodná. Nicméně nepůjde jen o takového strašáka, který se na chvíli díky skriptům zjeví a pak zase rychle zmizí - v určitý moment hry s ním budete moci sami bojovat, potvrdil Levine pro GTTV.
"Snažíme se uspokojit obě skupiny hráčů. Jak ty, kteří si pouze chtějí zastřílet a zajezdit na horských drahách, tak i ty, kteří touží po proniknutí do historie vztahu mezi SongBirdem a Elizabeth. V minulém BioShocku jste se tyto informace dozvídali spíš ze statických nálezů, ale tady se toto vyprávění bude odehrávat okolo vás živě v reálném čase např. díky Vox Populi," vysvětlil vývojář.
Hodně otázek je spojeno s tím, jak vlastně budou fungovat kolejnice mezi jednotlivými částmi města, pro něž jako inspirace posloužilo používání vozidla Warthdog v Halo: "Můžete na ně nasednout i vyskočit, kdekoli se vám zachce, takže bude záležet jen na rozhodnutí a přesném načasování ze strany hráče, aby se trefil tam, kam zrovna potřebuje. Snažíme se, aby jízda po kolejích působila plynule, mohli jste se soustředit na souboje a a připadali jste si, jako když jedete na horské dráze, ale máte vše pod kontrolou." Minout se při skocích prý nedá.
Mimochodem, abyste naplno pochopili název Infinite, musíte si prý hru sami zahrát, autoři vám nechtějí pokazit zážitek. Název totiž nenaráží pouze na tzv. prvek Tears, který dovoluje vyvolat od Elizabeth jednu z jinak neviditelných/nepřítomných pomocných berliček okolo vás v prostředí pro asistenci v určité herní situaci nebo v boji, například střílnu pro sundání vzduchodlodi.
BioShock Infinite vyjde pro PC, PS3 a X360 někdy v roce 2012. Podle toho, jak Ken Levine vykládal, že se hratelnost a spousta prvků rodí spontánně až v průběhu samotného vývoje (většina věcí není definována dopředu), troufneme si tipovat, že to bude spíš na konci roku než na jeho začátku.