Skip to main content

Odkryto financování jedné epizody adventury

Co přesně spolklo 3,3 milionu dolarů?

Slavný designér Tim Schafer (Double Fine, Full Throttle, Grim Fandago, Psychonauts) se dnes nechal na Twitteru vyprovokovat otrapy, kteří po něm požadovali vysvětlení, jak je možné, že všechny vybrané peníze (3,3 milionu dolarů na Kickstarteru, tedy 70 milionů korun) padly na vývoj pouze první epizody adventury Broken Age (nikoli The Cave).

Odkryl tím zajímavé interní detaily o financování takových menších projektů, které navenek působí, že musejí být i kvůli jednoduchému konceptu a zvolenému žánru docela levné, ale ve skutečnosti jejich výroba stojí majlant, zejména kvůli zrodu v drahé Kalifornii s vysokými životními náklady. Na co se sakryš tolik peněz mohlo utratit, jestliže se za ně vyvinula pouze jedna kapitola hry?

"Průměrná velikost týmu je 12 zaměstnanců. Náklady na zaměstnání jednoho člověka v San Francisco měsíčně dělají kolem 10 tisíc dolarů [neplést s platem, jsou v tom zahrnuty i daně atd.]," rozpovídal se nezvykle otevřeně Schafer a pokračoval: "Vývoj trval dva roky, k tomu ještě padlo 200 tisíc dolarů na fixní náklady (hudba, dabing, lokalizace) a 400 tisíc dolarů na výrobu odměn pro podporovatele na Kickstarteru."

Čili 12 lidí krát 10 tisíc krát 24 měsíců plus ty další náklady, a jsme zhruba na těch 3,5 milionech dolarů. Co tam už samozřejmě započítáno není, jsou tržby z prodeje hry ostatním lidem, kteří na Kickstarteru nebyli, nebo hry na ostatních platformách (iOS atd.), což už zřejmě tvoří zisk (nebylo v odpovědi tvůrce upřesněno). Schafer také do svého výpočtu nezahrnul poplatky Kickstarteru, zprostředkovatelům nebo daně, které si nemalý podíl ze sehnané částky vždy ukousnou. Druhá epizoda Broken Age by měla vyjít koncem letošního roku.

Watch on YouTube

Read this next