Skip to main content

Odkryta pozměněná herní mapa z Mafia 1 remake

+ povídání od tvůrců o jejím designu.

Na oficiální stránce pro Mafia 1 remake se dnes večer objevila oficiální herní mapa hry společně s povídáním tvůrců ze studia Hangar 13 v češtině. Předáváme jim tímto slovo:

"Když do nějakého města znovu zavítáte po 18 letech, určitě zjistíte, že se změnilo. Fiktivní město Lost Heaven, ve které se odehrává Mafia: Definitivní edice, není žádnou výjimkou, ale jeho proměna nemá nic společného s růstem populace, stárnutím ani změnou architektonických trendů. Ty výrazné rozdíly mezi Lost Heaven z roku cca 2002, kdy poprvé vyšla původní hra Mafia, a tím, jak město vypadá dnes, spočívají v designérských rozhodnutích zaměřených na hratelnost, v technologickém pokroku a - samozřejmě - v rozhodnutích vývojářů z Hangar 13, kteří obnovou Lost Heaven strávili několik let láskyplné práce.

Stejně jako město Chicago z 20. a 30. let, které slouží jako inspirace, se Lost Heaven nachází na americkém středozápadě, je prolezlé korupcí a domovem mocných zločineckých bossů, kteří vybudovali svou říši během období prohibice. Níže je mapa Lost Heaven ze hry Mafia: Definitivní edice. Jakožto návod během budování nového herního světa posloužila geometrie verze hry Mafia z roku 2002, takže rozvržení čtvrtí, městských bloků a hlavních silnic je převážně stejné, přestože se změnily některé názvy. Lokace pamětihodných misí z původní hry jako Clarkův motel, mezinárodní letiště a závodní trať - to všechno je tady a společně s venkovskou oblastí severně od města do nich můžete zavítat zcela volně, aniž byste se k nim nejdřív museli dostat prostřednictvím příběhu (už žádné neviditelné zdi) nebo se dívat na načítací obrazovky.

Přímý link na verzi mapy ve vysokém rozlišení

Kromě očividných grafických vylepšení, z nichž některá jsme nastínili v nedávné ukázce hratelnosti Mafia: Definitivní edice, těžily určité oblasti Lost Heaven z dalších výrazných vylepšení, díky kterým působí autentičtěji a více atmosféricky. Centrum města má více výškových budov v souladu s těmi, které se stavěly během poválečného rozkvětu ve 20. a 30. letech, a čínská čtvrť je nyní rozpoznatelnější díky specifické architektuře a obyvatelstvu, které odpovídá dobovým čínským komunitám, jež v původní hře nebyly. V ostatních oblastech se změnila topografie terénu, a to nejen proto, aby byl pohyb v těchto oblastech zajímavější, ale také aby hra poskytla více vyhlídek na městský obzor, který si nyní můžete užít z mnohem větší vzdálenosti, než bylo možné kvůli omezenému dohledu, jenž nabízel hardware z roku 2002.

Když jste za volantem jednoho z autentických dobových aut ve hře Mafia: Definitivní edice anebo třeba řídíte jednu z motorek, které se v této sérii objeví poprvé, můžete si užít pár změn, které jsme udělali v rámci silniční sítě Lost Heaven. Nové postranní uličky a další zkratky vám nabídnou více možností, když se budete snažit vyhnout policii, zatímco rohy a křižovatky byly vybudovány kvůli plynulejšímu jízdnímu zážitku, než který jste možná měli v původní hře. Studio Hangar 13 rovněž přepracovalo teplotní mapy hráčských cest, aby vidělo, které cesty se během misí využívaly nejčastěji, a na základě těchto dat byly změněny lokace některých úkolů. Díky tomu budete mít větší sklon projíždět rozmanitým výběrem čtvrtí a zkoumat nové oblasti, než abyste pořád dokola jezdili po těch samých ulicích, jako byste denně dojížděli do práce.

Každá čtvrť má odlišný vzhled a atmosféru a bude působit velmi odlišně podle denní doby. Cesty, které jsou přes den plné žlutých taxíků, lemované rušnými chodníky a kouřícími shluky pracujících továren, se v noci promění téměř k nepoznání. Po setmění je provoz minimální, chodníky jsou převážně opuštěné a neonové cedule hotelů a zábavních podniků, kterých si přes den skoro ani nevšimnete, jsou nyní vidět už z dálky a slouží jako referenční bod, zatímco se pohybujete po matně osvětlených ulicích. Těšíme se, až se podíváte do této nové vize Lost Heaven v okamžiku, kdy Mafia: Definitivní edice vyjde 25. září, a doufáme, že vás bude průzkum města bavit stejně tak, jako nás bavila jeho tvorba.

Read this next