Odklad Starfield na 2023
A také Redfall + zdůvodnění.
Microsoft dost zklamal, když právě přišel o vlajkovou xboxovu exkluzivitu na letošní podzim. Zásadní zpráva se objevila před pár minutami...
Sci-fi RPG Starfield od Bethesda Game Studios bohužel nedorazí v magické datum 11.11.2022, jak si stanovila, nýbrž až někdy během první poloviny roku 2023 (nebylo blíže upřesněno).
"Rozhodli jsme se k odkladu. Naše vývojářské týmy mají pro hru neuvěřitelně vysoké ambice, takže se chtějí ujistit, že hráčům dodají co nejlepší možnou, vyladěnou verzi," uvádí se v oficiálním vyjádření.
To samé se týká upírské onlinovky Redfall od Arkane Austin, která se ovšem letos o prázdninách vůbec nečekala, viz starší spekulace, takže tam to není žádné překvapení a nikdo si kvůli tomu žíly trhat nebude.
"Děkujeme všem fanouškům za jejich zapálení pro Starfield i Redfall. Tato jejich energie nás inspiruje každým dnem a pohání naše vzrušení pro to, co vytváříme. Nemůžeme se dočkat, až vám nabídneme hloubkový pohled na hratelnost obou her," napsala Bethesda.
Otázkou je, jestli tento posun zapříčiní, že hru (existující i pro PC) třeba neuvidíme v červnovém vysílání Xboxu a Bethesdy. Podle některých insiderů ale tento odklad výskyt hry v prezentaci neovlivní a má tam být zahrnuta.
Xboxový boss Phil Spencer dříve označil Starfield za svou nejvíce očekávanou hru, ale dosud jsme z ní nic reálného nespatřili, pouze hromadu artworků a vývojářské deníčky, vedle starých uniklých obrázků. Xbox tedy letos na podzim nic velkého mít nebude, krom maximálně Forza Motorsport 8, zatímco Sony zřejmě nabídne mj. God of War Ragnarok a The Last of Us Remake, což by bylo určitě zajímavější.
Redaktor Jason Schreier z Bloombergu k tomu napsal, že když loni hovořil s některými vývojáři Starfield, byli prý velmi znepokojeni ze slibu původního termínu, vzhledem k nevalnému pokroku vývoje, který v té době učinili. Báli se, že z toho bude další uspěchané fiasko jako Cyberpunk 2077. Zdá se tedy, že první půlka 2023 nemusí být definitivním datem, ale může dojít ještě k dalšímu zdržení.
Čtěte také: Bývalý grafik Starfield si pustil pusu na špacír a pak toho litoval.