Skip to main content

Odhalujeme Destiny od Bungie - preview

Jak funguje unikátní persistentní vesmír od tvůrců Halo?

Od našeho zvláštního zpravodaje - Do sídla věhlasného studia Bungie, tvůrců série Halo, v americkém státě Washington se v pátek vypravili reportéři z předních médií, včetně vyslance Eurogameru. Cílem cesty bylo Destiny, zbrusu nový sci-fi projekt vyvíjený už od roku 2009 na zakázku pro Activision. Ti tam bohužel nepředvedli žádné záběry z hraní či screenshoty (to až později letos). Pouze atraktivně a sáhlodlouze vyprávěli o premise titulu, aby tak podtrhli výjimečnost projektu, na kterém dělá tým čítající 350 lidí.

Destiny bude opravdu first-person střílečkou v persistentním otevřeném světě (typu GTA, jen v postapokalyptickém vesmíru), ve kterém se dynamicky střídá denní doba i efekty počasí. Zároveň ale nepůjde o běžné MMO, zdůraznil šéf distributora, který by nerad hru žánrově jakkoli zaškatulkoval, protože by ji tím podcenil - spíš preferuje nazývání jako "první střílečka ve sdíleném světě" (a co DayZ?). Jisté je, že za ní nebudou účtovat měsíční poplatky a že bude od všech povinně vyžadovat neustálé připojení k internetu, i v singleplayeru.

Postava hráče totiž bude zachovávat svůj pokrok, statistiky, výbavu i zbraně napříč singleplayerem, co-opem i multiplayerem. Záleží jen na něm, jak se rozhodne po náročném dnu v práci na hodinu večer zabavit (veškeré mise mají být obtížností přístupné i hráčům-nováčkům). Máme si prý představit něco jako Borderlands 2, akorát s pokročilejší online technologií a většími skupinami hráčů, což doložil příklad s kooperativním raidem pro šest lidí. Zajímavé je, že celou kampaň půjde dokončit samostatně od začátku až do konce, ačkoli to zjevně nebude to pravé ořechové. Požadavek připojení tu je kvůli tomu, že kdykoli můžete v herním vesmíru doslova zakopnout o jiného hráče a v tu chvíli vám server (bez vašeho vědomí) vyhledá vhodné společné mise (něco jako The Journey), stáhne se na pozadí jeho postava s unikátním vybavením atd.

Gró Destiny tedy spočívá v zatím utajeném novátorském způsobu, jak se hráči budou zapojovat do různých aktivit a to, prosím, bez jakýchkoli menu, jichž se hra úplně zbavila. Aktivit, resp. misí má existovat široká škála, bojové i průzkumné, včetně těch nepředvídatelných, které jsou například časově omezené nebo vzácné, což prý mají hráči raději než designérem nalinkovanou cestu. Takže se tu často stane, že skončíte hraním něčeho úplně jiného, než jste původně zamýšleli, na což chce hra dost sázet.

Strukturu trochu objasnil hlavní tvůrce příběhu Joe Staten z Bungie na popisu dobrodružství jeho postavy: "Hrál jsem za strážného (Guardiana) odpovědného za obranu města ve věži u vysoké zdi před vetřelci. Ti vyhladili téměř celé lidstvo, dříve opanující sluneční soustavu. Mají už pod kontrolou skoro celou Zemi, Měsíc, Mars i Venuši a rádi by teď lidskou rasu dodělali nadobro. Když zrovna někde nebojuji za získání zpět našich starých světů, potuluji se v oblasti města, kde se scházím s ostatními živými hráči, podobně jako v Orgrimmaru či Stormwindu z World of Warcraft."

V této sociální sféře, která má být viděna v odlišné third-person kameře, někteří soutěží o lepší výzbroj, jiní opravují poškozenou výbavu, doplňují palivo či odpočívají (ano, vzhled postavy půjde upravit), než se vydají na další dobrodružství. "Tady potkávám postavu kolegy, která je ze silné třídy Titan," pokračuje Staten hrající za magicky orientovaného Warlocka. "Jdeme spolu do hangáru a letíme jeho luxusní vesmírnou lodí (na kterou si vydělal splněním všech úkolů jinde) na expedici na Mars, kde leží pozůstatky lidské civilizace."

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Tam se musejí prostřílet přes zónu Kabalů, jedné z mnoha vetřeleckých ras, která by šla popsat jako obrovští ozbrojení nosorožci řídící tanky (jinými záporňáky se stanou válečné bestie, pavoučí piráti, zombíci či roboti cestující v čase). Narazit přitom mohou na ostatní hráče snažící se o to samé, ale současně vás hra nebude ohromovat tím, kolik ji hraje lidí, v popředí pořád zůstane váš vlastní příběh (bez jasného konce).

Nové studio Bungie - zdroj: Penny Arcade

"V srdci pohřbeného města, Dust Palace, což je jedna z mnoha veřejných oblastí, po úspěšném splnění a tradičním lootu střetáváme mnoho jiných živých hráčů, z nichž někteří plní tu samou misi, ale většina řeší jiné mezigalaktické povinnosti," pokračoval autor. Vesmírné bitvy zatím nepotvrdil, ale určitě zavítáte na zdevastovanou Zemi, asi něco jako v Crysis 3, kdy z Evropy zbyly ruiny a z Chicaga zase močály. Navštívíte také Saturn či Jupiter a každou planetu rozeznáte specifickým prostředím (sníh, písek, pyramidy, dungeony atd.).

O propojení vesmíru ve funkční celek se postará nový herní engine, na kterým Bungie pracovali po šest let. Engine je plně funkční na všech platformách (včetně notifikací na mobily), současné generaci, příští generaci údajně dokonce i na té přespříští, protože jak víme z dřívějška, v plánu je podporovat hru až po dobu deseti let. Nová je také serverová a síťová technologie, která zařídí, že interakce s ostatními hráči proběhne bez jakéhokoli uživatelského rozhraní či nahrávacích obrazovek. Grafika má používat nové metody nasvícení, více detailů či speciálních efektů, zatímco tvorba herních světů s horami, základnami či rozlehlou krajinou se prý rodí velmi rychle díky vlastnímu nástroji zvanému Grognok.

Dřívější neoficiální video

Z upřesnění platforem se Activision vykroutili takto: "Destiny si stoprocentně zahrajete na Xboxu i PlayStationu. Samozřejmě nemůžeme oznamovat [nové platformy] před Sony a Microsoftem, ale najdeme si vás kdekoli. Co se týče PC verze, moc rádi bychom ji udělali, ostatně hrajeme teď u nás ve studiu i na něm, zůstaňte naladěni." Vydání hry se v kalendářním roce 2013 nakonec nedočkáme (nejdříve 2014), jen víme, že bude určitě nabízena jako krabicovka a že o jejím obchodním modelu (F2P) se teprve rozhodne.

Read this next