Odhalení "prémiového" Scorpio před E3, pro znalce termínů 4K a teraflop
+ MS o virtuální realitě.
Nesmírně komunikativní xboxový boss Phil Spencer poskytl hodinový rozhovor pořadu IGN Unlocked, ve kterém otevřeně odhalil jejich plány i budoucí záměry.
Potvrdil, že chtějí odhalit novou konzoli Project Scorpio ještě někdy před E3, byť zatím nic není jistého. Na E3 konferenci v červnu (přeloženou na neděli, "aby oznámení více dýchala") se pak budou věnovat hlavně hrám (nikoli hardwaru), protože jinak by se do ní prý všechno nevešlo.
Microsoft dostal systém na čip Scorpio vloni v říjnu, pak listopad strávil portováním na Xbox One a poté, zřejmě na přelomu roku, začal dávat vlastním studiím první vývojářské kity. Čili na práci na startovních hrách budou mít přední studia zhruba rok, což není moc, ale zase ani extrémně krátká doba. S výkonem Scorpio si studia mohou dělat, co chtějí (něco jako využití PS4Pro na 1080p v Horizon), nejsou svázáni žádnými pokyny.
Nová konzole bude mít přívlastek "prémiová", aby bylo jasné, že cílem není nahradit stávající produktovou řadu Xbox One. Má být určena pro lidi, kteří znají význam termínů jako 4K či teraflop. Jinak MS počítá s tím, že většina lidí si i nadále bude kupovat Xbox One S.
Phil Spencer dále promluvil o nové službě Xbox Game Pass: připravovali ji prý poslední dva až tři roky. Každý měsíc na ni přibude celá řada her, byť MS samozřejmě nemá vliv na to, jaké hry tam ostatní vydavatelé dají. Smysl služby nechápe coby "zkoušku hry", o tom to prý není.
Virtuální realitu začal Microsoft považovat za oblast, kde se dá inovovat a růst. Vhodnou platformou pro VR ale dle jejich názoru není konzole, nýbrž Windows. Tam je prý nejlepší hry vyvinout a vyladit, až teprve pak případně přenést na Xbox. Oproti tomu handheld ani nyní neplánují, protože mobily k tomuto účelu slouží na výbornou.
Co se týče her pro X1, poslední vlnu kritiky lineupu exkluzivit považuje za neférovou, protože je přesvědčen, že letošní hry pro hardcore publikum budou báječné. Z oznamování titulů příliš brzy (Scalebound) se prý poučili, ale někdy to je prý nutné, např. Sea of Thieves, které potřebovalo sesbírat ohlasy od hráčů. Na ničem dalším s Remedy momentálně nespolupracují, tzn. po nepříliš úspěšném Quantum Break se jejich cesty rozešly.