Odhalení BattleCry, F2P odpovědi na Team Fortress 2 od Bethesdy
E3 DOJMY: Svět po pohromě od tvůrce Dishonored.
Vlastní zpráva - Rušný před-E3 den na události pokračuje s oznámením úplně nové velké online akce pro 32 hráčů, Free-2-Play s názvem BattleCry, pocházející od nikoho menšího než Bethesdy.
Ve zkratce se dá nazvat jako klon Team Fortress 2, ale bez střelných zbraní - jen s boji na blízko, protože střelivo už žádné nezbylo v tomto světě po pohromě vytvořeném Viktorem Antonovem, autorem vizuální stránky Dishonored a města z Half-Life 2.
Jedná se o první projekt od nového austinského studia BattleCry složeného z veteránů herního průmyslu, kteří mají zkušenosti se Star Wars The Old Republic, Halo 4 či Call of Duty. Popisují ho jako "nový druh multiplayeru" s týmovými bitvami v alternativní historii. Na sklonku 20. století se zde střetávají týmy reprezentující jednotlivé země v uzavřených válečných zónách, přičemž postup se pak přenáší do bitvy o celosvětovou dominanci.
"Sledovali jsme, co frčí v singleplayerových hrách jako Devil May Cry, God of War či Arkham Asylum, a rozhodli se to přenést do multiplayeru s intimním tělesným kontaktem při bojích," vysvětlil Eurogameru na nedávné předváděčce Rich Vogel podepsaný už pod Ultimou.
Pro účely novinářského dema předvedli klání britských královských mariňáků s ruskými kozáky, kteří však nevypadají jako jejich skutečné vzory. Designéři vzali historické stereotypy a dali jim steampunkový nádech. Navíc se nesmí zapomínat, že s neexistencí klasického střeliva (nábojů) jsou vojáci odkázáni jen na meče, luk či obdobnou výzbroj.
Nemohou chybět klasické třídy postav, zde silný Enforcer s alternativním využitím meče coby štítu, pak Duellist (obdoba tuláka), Tech Archer (jediná postava šikovná pro akci na dálku s kuší apod.) a další dvě, zatím utajené postavy. Bitva se odehrávala v módu Team Deathmatch na mapě v severní Anglii, kde si autoři vyhráli s detaily prostředí nebo stylizovaným sluncem na nebi. Po skončení byly výsledky prezentovány ve stylu starých novinových článků, včetně medailí a odměn.
Spuštění BattleCry na PC je plánováno na 2015 (nyní je ve vývoji teprve šest měsíců) a nemá navzdory F2P povaze obsahovat žádné platební brány, vše prý půjde získat i standardním postupem, za příplatek budou třeba oblečky či bonusové předměty. V provozu už je i homepage.