Odbyt Max Payne 3 o 50% nižší než L.A. Noire
Šokující výsledek z USA.
Vlastní zpráva - Navenek se může jevit, že Max Payne 3 (recenze) na druhém místě amerického žebříčku za květen, hned za Diablo 3, dopadl na trhu solidně, jak se vesměs očekávalo. Ale opak je bohužel pravdou a narodilo se jedno z největších překvapení měsíce.
Přestože NPD již dlouho odmítá zveřejňovat přesná čísla prodejnosti jednotlivých titulů, známý analytik Michael Pachter je od nich v excelové tabulce dostává (jeho firma za tato data platí) a šok si nemohl nechat pro sebe.
"Aniž bych toho vyzrazoval příliš, mohu vám říct, že prodeje Max Payne 3 byly o více než 50% nižší než u L.A. Noire," napsal na svůj Twitter a dodal: "Nemohu uvěřit, že Rockstar odsunul GTA kvůli práci na takovém propadáku".
L.A. Noire vydal Rockstar v květnu 2011 a jak tehdy vypátral GiantBomb, v USA se ho v úvodním měsíci prodalo 899 tisíc kusů (v únoru 2012 byl celosvětově na 5 milionech). Jednoduchými počty lze dospět k číslu, že Max Payne 3 se tím pádem nyní za 2,5 týdne od vydání (15.5.) prodalo jen okolo 450 tisíc kusů (součet PS3 a X360 verzí).
To si Rockstar určitě nepředstavoval ani v těch nejčernějších snech a při komplikovaném osmiletém vývoji existuje jen mizivá šance na rentabilitu celého projektu. Paradoxně, Trials Evolution si koupilo více lidí než Max Payne 3 (OK, bylo 3x levnější) a přitom musel být vývoj nesrovnatelně lacinější.
Přitom vloni se prodej L.A. Noire považoval za relativní neúspěch a přičítalo se to méně populárnímu adventurně-detektivnímu žánru, zatímco od čistě střílečkového (tzn. nejžádanější žánr) Max Payne 3 se čekaly vyšší čísla, i vzhledem k důrazu na multiplayer.
Nikterak úžasně se nedařilo ani Dragons Dogma na 9. místě žebříčku, které za úvodní týden prodalo jen 92 tisíc kusů. Když k tomu přičteme 419 tisíc kusů z Japonska, pořád jsme ještě daleko od optimistické předpovědi Capcomu na 1,5 milionu kusů.