Odbyt Call of Duty prý klesl o 50 procent
Krabicovka pro PC se na něm podílí méně než jedním procentem.
Že se zájem o letošní díl Call of Duty propadl, navzdory vychloubačné tiskovce s trikem a oslavné ódě v traileru, víme už pár dnů. Ale že to bude takový strmý pád, to nepředpokládali ani ti největší pesimisté.
Podle zasvěcených zdrojů britského magazínu MCV z prodejních kruhů klesl odbyt CoD: Ghosts oproti loňskému dílu CoD: Black Ops 2 až o 50 procent. Ale pořád je na tom ještě dobře oproti Battlefieldu 4, kterému se při srovnání s BF3 dařilo hůře o 69 procent, a vedle Assassins Creed 4 s výsledky horšími o 60% než vloni u AC3.
Přesto se Ghosts vyhloupli na čelo britské hitparády a velmi zajímavý je poměr verzí, které to zařídíly: hra pro X360 se o to postarala z 62%, hra pro PS3 z 34%, zatím nespustitelná a předčasně vydaná verze pro PS4 z 3%, a krabicovka pro PC verze i Wii U méně než jedním procentem.
Být na místě Activision, asi bychom se zamysleli, jestli se vůbec krabicovku pro PC ještě vyplatí vydávat, když každoročně vykazuje tak mizerné výsledky, a zda to nenechat jen na digitální distribuci.
Analytici oslovení sesterským GamesIndustry si myslí, že průměrné hodnocení Call of Duty: Ghosts jen 76% prodeje zrovna této hry moc neovlivní (max. o 10%), protože je vůči negativním recenzím velmi odolná. Dle jejich průzkumů mají hodnocení z recenzí vliv spíš na nové značky (např. jarní Destiny či Titanfall představující pro CoD nejvážnější konkurenci), u kterých si zákazníci dělají průzkum, ale u Call of Duty už za ta léta moc dobře vědí, co čekat, takže se recenzemi tolik neřídí. Jen případní nováčci na herní scéně, ale těch tolik není.