Proč odbyt Call of Duty: Infinite Warfare spadl o polovinu?
Oproti Black Ops 3.
Už před vydáním existovala řada indikátorů, že to letos nemusí být žádná sláva. Ale že dojde k tak velkému sešupu, to asi předpokládal málokdo. Nicméně odráží se to i na poklesu hodnoty akcií Activision o 20 procent oproti říjnu.
Odbyt krabicovek Call of Duty: Infinite Warfare (Alza.cz) měl v listopadu oproti loňskému dílu CoD: Black Ops 3 v USA spadnout o celých 50 procent.
Analytik Doug Creutz z firmy Cowen a další zdroj z Wall Street to pověděli CNBC, s odvoláním na neveřejná data auditora NPD. Přesně to odráží situaci ve Velké Británii, kde GfK hlásilo propad o 45 procent.
Vysvětlení může být celá řada: předávkování trhu každoročním pokračováním, silná konkurence v podobě Battlefield 1, odvážným zasazením do vesmíru a změnou konceptu hry ve snaze zalíbit se více hardcore publiku Mass Effect, či třeba nevznik osekaných odnoží pro PS3/X360 (vůbec poprvé) či odpor vůči politice s přikládáním Modern Warfare Remastered jen k dražší edici.
Otázkou také zůstává, jak velký podíl na tom má nezapočítávání digitální verze Infinite Warfare do auditu. Spousta lidí ji mohla letos preferovat, ale že by to bylo až padesát procent kupujících z řad mainstreamu v kamenných obchodech, to je krajně nepravděpodobné. Dle EA tvoří digitální verze "jen" třicent procent prodejů.
Activision se ke kauze zatím nevyjádřili, mohou se vymluvit klidně na to, že prodeje budou dlouhodobé nebo že digitálky to dorovnaly. Problém to bude znamenat hlavně pro zahraniční speciálky s hrami typu GAME, které jsou na tržbách z Call of Duty životně závislé.