Odbyt Black Ops 4 při startu: rekord i jedenáctiletý propadák
Digitálky vs. krabicovky.
Sešly se nám tu dvě zprávy, které nemohly být protichůdnějšího vyznění. Na jedné straně trhání rekordů, na straně druhé rekordní propad.
V pátek vydané Call of Duty: Black Ops 4 (Alza.cz) zaznamenalo největší tržby z digitální verze za den vydání v historii Activision. Překonalo prý čísla loňského Call of Duty WW2 i se stalo nejprodávanější plnou digitální hrou všech dob na PlayStation Store globálně.
První díl série vypuštěný v PC verzi jen přes Battle.net (tzn. už ne na Steamu) prý zařídil dvojnásobný meziroční nárůst oproti startu předešlého dílu. Vyšší je meziročně i počet lidí, kteří se zpočátku připojili online, pyšní se výrobce v tiskovce na CharlieIntel.
No a pak jsou tu krabicovky, které byly (jsou) vlastně úplně zbytečné, když si jen lidé vyzvedli bezcenný disk a stejně si celou hru stáhnout z internetu v aktuálnější verzi. Čím digitál roste, tím krabicovky klesají, to je přímá úměra, kterou vídáme poslední dobou stále častěji.
Dle auditora britského trhu byl tamní odbyt fyzických verzí Black Ops 4 o téměř polovinu nižší než před rokem u CoD: WW2. Oproti dílu Black Ops 3 z 2015 to je sešup o 55 procent.
Dokonce šlo o nejslabší start krabicového Call of Duty od roku 2007, kdy se objevilo CoD4: Modern Warfare, tedy o jedenáctileté minimum, všimli si GamesIndustry.