Skip to main content

Odbyt časopisu Level bez plné hry spadl o třetinu

Z osmi tisíc klesl jen na pět tisíc kusů.

Po letním zrušení přikládání plné hry a složitém vysvětlování byli všichni zvědavi, jak se tento nepopulární, ale ekonomicky potřebný krok projeví na počtu prodaných kusů časopisu, jehož cena se jinak bez plné hry nezměnila.

Z nejnovějších výsledků nezávislého auditu ABC ČR za měsíc říjen 2014 vyplývá, že odbyt Levelu šel výrazně dolu.

Prodalo se ho pouze 5422 výtisků, což je vůbec nejméně za uplynulý rok a půl po převzetí novou redakcí a vydavatelstvím od Burdy.

S přítomnou plnou hrou se předtím obvykle prodeje Levelu pohybovaly okolo 7-8 tisíc kusů, čili jedná se o pokles zhruba o třetinu (na podobnou úroveň jako dříve pod Burdou za dvě stovky).

Z nákladu necelých 15 tisíc kusů tak zůstaly dvě třetiny neprodané. Ze současného odbytu tvoří přibližně tři tisíce kusů přímý prodej na novinových stáncích a zbytek předplatitelé. Odbyt digitální verze nebyl zveřejněn.

Koncem listopadu, kdy ještě nejspíš nebyla známa tato data, se magazín vyjádřil k situaci na oficiálním Facebooku následovně:

"Často se ptáte jak vypadají čísla prodejnosti po zrušení plné hry. Takže pokud vás to zajímá tak vězte, že všechno se zatím vyvíjí dobře. Pokles prodejů byl zhruba takový, jaký jsme očekávali (tzn. nijak dramatický) a zrušení plné hry se tak po třech měsících jeví jako dobrý krok, který umožní další bezproblémové vydávání Levelu."

Read this next