Odbyt 3DS v USA zaostal za DS
Je úspěchem vyprodání či dobré zásobování?
V Evropě mají výrobci her nebo konzolí jednodušší život, protože tu nepůsobí kontinentální agentura, která by pravidelně zveřejňovala odbyt, takže mohou interpretovat prodejní čísla tak, jak se jim to kdy hodí. Například zveřejnit čísla jen když se daří, nebo jindy pouze srovnat s něčím z minulosti, aby to vypadalo dobře. Oproti tomu v USA musí v případě slabších výsledků vysvětlovat, protože NPD nic neunikne (její nedávný zákaz zveřejňování interních dat směřoval jen na spolupracující analytiky).
Šéf Nintenda Reggie Fils-Aime takto musel na pranýř poté, co vyšlo najevo, že nového handheldu Nintendo 3DS se v USA prodalo méně než předešlé generace DS. Konkrétně 3DS si tam za úvodní týden pořídilo 400 tisíc lidí, kdežto starší DS 500 tisíc Američanů. Že za ním novinka 3DS zaostala, si všimlo i zpravodajství televizního kanálu ČT24.
"Tyto dva starty nelze srovnávat, protože DS bylo uvedeno před Vánocemi a i díky tomu se z něj stalo nejvíce prodávané herní zařízení všech dob. Nemíchejte jablka s hruškami," obhajuje slabší start 3DS šéf Nintenda.
Podle něj je 400 tisíc 3DS slušným výsledkem i kvůli všeobecnému povědomí, že handheld nebude nedostatkovým zbožím, takže lidé věděli, že nemusí s koupí nijak spěchat. Jak známo, některé firmy (např. Apple) přímo sází na často uměle vyvolaný nedostatek kusů, čímž se zvyšuje poptávka a prestiž zařízení.
"Poučili jsme se ze startu Wii, takže zásobování obchodů probíhá bez problémů," odmítl Reggie Fils-Aime názory analytiků, kteří nevyprodání 3DS překrucují v údajný důkaz o jeho neúspěchu.