Skip to main content

Oculus Rift už si pořídilo 85 tisíc lidí

Je to hodně nebo málo?

Aby virtuální realita mohla být podporována Free-2-Play tituly, muselo by ji mít doma aspoň 5-10 milionů lidí. Taková matematika vyšla tvůrcům World of Tanks z Wargamingu při znalosti statistik, že 75-90% lidí za hraní F2P nikdy neutratí ani halíř. UbiSoft byl mírnější: stačilo by mu, kdyby si headset pro nějakou virtuální realitu (ať už tuto či Project Morpheus od Sony) pořídil milion lidí, aby ji začal podporovat ve svých hrách.

Dnes se autoři z firmy Oculus VR, nedávno koupení Facebookem, poprvé pochlubili přesnými čísly. Jejich 3D brýle Oculus Rift si už koupilo celkem 85 tisíc lidí.

Z toho dělá 60 tisíc vývojářský balíček první generace zařízení (DK1), zpočátku nabízený na Kickstarteru. A 25 tisíc jsou předobjednávky za uplynulý měsíc na druhou generaci (DK2) vycházející o prázdninách a nabízející pokročilejší technologii (za cenu 350 dolarů).

Vývojáři tvrdí, že dopředu vůbec nečekali, že by mohli prodat tolik kusů zatím nehotového a nepříliš propagovaného prototypu Oculus Rift. Prý se takových skvělých výsledků dosáhlo jen díky zapálení a podpoře od hráčské komunity, které se moc nelíbí spojení s Facebookem - více v našich dojmech.

Video o druhé generaci Oculus Rift

Read this next