Virtuální realita Oculus Rift má termín
Kdy si ji koupí zákazníci?
Dva roky od akvizice Facebookem a čtyři roky od prvního prototypu to bude trvat, než se dostane k běžným koncovým zákazníkům.
Řeč je o virtuální realitě Oculus Rift, jejíž výrobce oznámil, že na trh přijde někdy v 1. čtvrtletí 2016. Tím se vyhne přeplněným Vánocům, ale zároveň se tak přímo střetne s podobným Project Morpheus od Sony.
Jelikož zaměstnává Johna Carmacka a další hvězdy z řad herních vývojářů, někdy v této době lze očekávat i vlastní velké hry určené exkluzivně pro tuto virtuální realitu (naše dojmy z roku 2013). Jsme zvědavi, jestli se k její větší podpoře odhodlají i významní vydavatelé, zatím to moc nevypadá a spíš vyčkávají na její rozšíření.
"Oculus Rift změní nejen hraní, ale i filmy, zábavu, komunikaci a spoustu dalšího. Bude stavět na vtažení do zážitku a komfortu prototypu Crescent Bay s vylepšeným systémem sledování hlavy, a to jak vestoje, tak vsedě, díky aktualizované ergonomii pro přirozenější sednutí na hlavu," tvrdí sebevědomá a vysokými investicemi podpořená firma na blogu.
Cenu ani jiné podrobnosti zatím neznáme, ale jejich zveřejnění je slíbeno na příští týdny a veletrh E3.