Obsidian o šancích na Pillars of Eternity 3
Proč jsou nízké? Co vše mohlo vést k nezájmu o dvojku?
Že se Pillars of Eternity 2 neprodávalo vůbec dobře, to se už všeobecně ví delší dobu.
Koncem tohoto týdne se někdo optal šéfdesignéra Obsidianu na šance na případné Pillars of Eternity 3. Aneb jak pravděpodobný je jeho vznik či co by se muselo stát, aby se stalo realitou.
Josh Sawyer byl na Tumblr nečekaně upřímný, když se pustil do vysvětlování všech souvislostí. Zatím trojku úplně nevyloučil, leč dle jeho slov to na ni moc nevypadá.
"Pillars of Eternity 2: Deadfire zaznamenalo relativně nízký odbyt. Mohlo to být kvůli tomu, že jednička uspokojila potřeby fanoušků žánru a publikum neprahlo po dvojce? Nebo se o ní málo vědělo? Nebo to snad bylo tím, že jedničku lidé zrovna nemilovali, ač se prodávala výborně a kritici ji chválili?"
Rozhodování Obsidianu ohledně budoucnosti série by prý bylo snazší, pokud by dvojka byla totálním fiaskem, ale tak tomu zase nebylo. Studio prý má celou řadu teorií, interních i externích, proč dvojka komerčně propadla, ale jisté si není ničím (těžko lze určit jen jednu příčinu). Viníkem mohla být třeba konkurence Divinity: Original Sin 2, v němž se mohl více zamlouvat soubojový systém na tahy než ten v reálném čase s možností pauzy.
Sawyer také připomněl, že podobný osud potkal v historii jiná RPG - ani Baldurs Gate 2 či Mass Effect 2 prý neměly tak dobré prodeje jako jednička. Prostě nemusí frčet taková přímá pokračování.
Vyloučeno není ani možnost, že 2D grafika se části zákazníků už nelíbí, přestože byla ve druhých Pillars of Eternity 2 hezčí než v prvním dílu. Že by tedy sérii převedli do 3D, i díky penězům od Microsoftu? Nebo spíš upřednostní pokračování úspěšných The Outer Worlds..?
Když se podíváme na ohromné nadšení a velmi vysoké průměry hodnocení aktuálního Disco Elysium (recenzi připravujeme), nelze ani konstatovat, že by klesl zájem o klasická RPG. Zde se hodí připomenout, že Pillars of Eternity 2 recenzenti také vychvalovali, leč nepromítlo se to do prodejů.