Obsidian je proti Online Passům
Chce přimět k umístění hry na poličku namísto vrácení.
Feargus Urquhart, šéf studia Obsidian, které naposledy vydalo Fallout: New Vegas a Dungeon Siege III, ostře vystoupil proti trendu se zaváděním Online Passů, jež označil za trik. Naráží tím na nutnost dostahovat obsah např. do Batman: Arkham City, který už měl správně být v základní hře.
"Pokud někdo vypustí dvanáctihodinové RPG a měsíc poté k němu přidá osmihodinový přídavek, je něco špatně," říká Urquhart pro australský GameSpot.
Každý herní žánr podle něj musí bojovat s bazarovkami tím správným způsobem. Třeba střílečky novými mapami pro multiplayer, odemčením bonusů atd.
"V RPG musíme mít věci, které zaručují znovuhratelnost, jako třeba hraní za temnou stranu Síly ve starším Knights of the Old Republic II. Nebo spoustu vedlejších lokací a úkolů, ke kterým se hráč sám bude chtít vrátit, přestože hlavní příběh už dokončil. Aby hra neputovala zpátky do obchodu jako bazarovka, nýbrž jen na jeho poličku s tím, že se k ní jednou vrátí," vysvětlil pointu, čemu opatření typu Online Passy stejně zabránit nedokáží.
Mimochodem, Obsidian jako nezávislé studio měsíčně spotřebuje na svůj provoz (platy, provozní náklady atd.) jeden milion amerických dolarů, tzn. 18 milionů korun. Musí proto neustále mít ve vývoji nějakou hru a věnovat se spíš té obchodní stránce, aby vůbec mohlo dál existovat.