Obhajoba EA: Za mikrotransakce utrácí třetina hráčů FIFA 18
+ čtvrtina investic jde do nových značek.
Na Electronic Arts se momentálně valí kritika ze všech stran, ať už to je negativní postoj k lineárním singleplayerovým zážitkům, zavření studia Visceral, za loot boxy ve Star Wars Battlefront 2 či v betě EA Sports UFC 3, což se pak projevuje i na klesající hodnotě jejich akcií.
Vedení firmy si proto na svou obhajobu vytáhlo interní data, kterými se před veřejností i akcionáři bude bránit a dnes nám je sdělilo, abychom lépe porozuměli motivům jejich chování.
Finanční ředitel EA Blake Jorgensen říká, že 75 procent hráčů, kteří si kupují sportovní hry jako FIFA 18 (Alza.cz), hraje režim Ultimate Team. A polovina z těchto lidí v něm utrácí peníze za mikrotransakce, zatímco druhá polovina to nedělá. Z pohledu výrobce prý jde na Free-2-Play svět o báječný poměr těch, co utrácí a těch, co nikoli.
"Tyto mikrotransakce pravděpodobně představují jednu z nejlepších zábavních hodnot pro zákazníky. Když to srovnáte s vyražením si do kina, dáte za to 20 dolarů, aniž byste si koupili popcorn. Avšak my tady za 60 dolarů nabízíme hru, u které lidé stráví během jednoho roku až tři, čtyři, pět tisíc hodin, což je za tu počáteční investici skvělá hodnota. Pokud někteří utratí něco nad rámec základní ceny, typicky to dělají pro zvětšení zábavy a vzrušení ze hry. Čili jen se jim snažíme dát více toho, co po nás chtějí, namísto abychom vyrobili jinou hru či dělali něco dalšího," praví Jorgensen na GamesIndustry.
Aby si EA šplhli u harcore hráčů, publikovali jiné údaje: Na průzkum a tvorbu nových herních značek či nápadů dávají 25 procent z celkového rozpočtu na vývoj. Jinými slovy, pokračování existujících sérií spolkne "jen" 75 procent rozpočtu. Díky tomu se prý můžeme těšit na nové hry jako Anthem od BioWare či na hru od EA Motive, která však byla společně s těmito slovy odložena na později. Tato Star Wars akce v otevřeném světě od Jade Raymondové (ex-UbiSoft/Assassins Creed) se má objevit až někdy mezi dubnem 2020 a březnem 2022. Obě uvedené hry jsou chystány coby dlouhodobé série, nikoli jako jednorázové tituly.