Obavy o výkon staré PS4 v nových hrách jsou opodstatněné
Myslí si to tvůrce Trine.
Vývojářská studia se teď dají rozdělit do dvou skupin: jedni už potají připravují budoucí hry šité na míru specifikacím upgradované konzole PS4 (ohlášení se očekává na E3), zatímco druzí o tom pouze mohou teoretizovat a hlasitě varovat.
Do té druhé se zařadil tvůrce série Trine z finských Frozenbyte, Kai Tuovinen, který na dané téma promluvil pro GamingBolt:
"Obavy majitelů původního modelu PlayStation 4, že výkonnější verze konzole způsobí horší chod budoucích her na starém modelu, jsou zcela opodstatněné. Pokud vývojáři opravdu budou muset povinně podporovat i starou PS4, jak se spekuluje, bude to pro nás docela oříšek, jak s tím vlastně naložit."
Budou prý stát před rozhodnutím, jak zprovoznit hry na staré PS4, pokud budou primárně cílit na specifikace nového výkonnějšího modelu. Ve Frozenbyte hodlají hledat řešení, které bude výhodné pro všechny.
Sony určitě nebude chtít hodit přes palubu 40 milionů majitelů původní PS4, takže se k tomu postaví nějak diplomaticky a politicky korektně. Zároveň by se nedalo divit autorům ambiciozních her, pokud ty novější vyrobí pro upgradovaný model a tu kompatibilitu s tím původním jen nějak ošulí ořezáním všech podkladů do horší kvality, jako jsme to viděli mezi verzemi toho samého pro Xbox One a Xbox 360.