O vizi tvůrců Back 4 Blood v deníčku
A odlišnostech od Left 4 Dead.
Nedlouho po představení na The Game Awards se studio Turtle Rock rozpovídalo o své vizi v téměř sedmiminutovém vývojářském deníčku.
Porovnává tam červnové Back 4 Blood s předešlým Left 4 Dead, protože ač jsou obojí zombie co-op akce, budou mezi nimi určité rozdíly. Cílem je, aby žánr posunuli o notný kus vpřed a nebyl to jen nějaký opožděný datadisk pro roky starou hru.
Při hraní tady prý nebudete mít pocit, že ovládáte nějaké běžné obyvatele, které jste potkali na ulici, nýbrž zkušené lovce nemrtvých. Žili totiž ve světě zamořeném infikovanými po celý rok a buď se nebezpečí nebojí, nebo jsou vůči viru od zombíků imunní. Má proto jít z hlediska hratelnosti o silnější postavy s lepšími zbraněmi.
Aby se to vybalancovalo, musí ve hře být také tužší nepřátelé: jak ti obyčejní zombíci, tak jejich zmutované verze. Autoři slibují pestřejší paletu protivníků, nejen klony těch tradičních, nýbrž i masivní kousek jménem Ogre, který není jen klonem tanku. Tyčí se vysoko nad řadovími zombíky a dokáže zničit prostředí okolo sebe.
Turtle Rock prý také tlačí na znovuhratelnost: součástí Back 4 Blood bude funkce jakéhosi herního režiséra, který monitoruje chování hráčů během kampaně. Na základě dat o zdraví, nábojů a zbraní postav jim posílá tomu přizpůsobené výzvy. Díky této technologii má být garantováno, že během kampaně nezažijete hluché místo.