O taktické akce není valný zájem, dokazuje Ground Branch
Projekt autora původního Ghost Reconu nenašel podporovatele.
Všichni remcají, že poslední díly Ghost Reconu (Future Soldier) nebo Rainbow Six (Patriots) jsou příliš akční a že nenásledují odkaz původních sérií, které byly mnohem taktičtější. Jenže jak se ukazuje, vydavatelé je tímto směrem nekoncipují jen tak pro nic za nic. Nepochybně to současné akčnější pojetí mají podložené průzkumy a analýzami trhu, takže se rozhodují správně, což potvrdil tento případ.
Ground Branch měla být realistická, taktická týmová akce, která by zaplnila nastalou mezeru na trhu mezi arkádovými střílečkami (Call of Duty, Battlefield, Medal of Honor) a komplexními válečnými simulátory (Arma, Operace Flashpoint). Minulý čas v předešlé větě není použitý náhodou. Nejspíš se totiž na světlo světa v dohledné době vůbec nedostane, protože se ji na Kickstarteru nepodařilo najít dostatečný počet podporovatelů. Z cílové částky 425 tisíc dolarů má vybráno pár hodin před vypršením časového limitu jen čtvrtinu, od ani ne dvou tisíc lidí.
Přitom tento počin měl všechny předpoklady pro úspěšnou realizaci. Copywritersky kvalitně sepsaný text i promyšlené cenové programy, už licencovaný Unreal Engine 3 s pěknou grafikou na obrázcích, hra již v hratelné verzi pre-alfa, spolupráce s válečnými veterány, dokončení příští léto... A hlavně jména vývojářů, kteří dříve pracovali v Red Stormu na originálním Ghost Reconu nebo třeba ve Valve (sídlí rovněž v Seattlu), s desítkami už vypuštěných AAA titulů na kontě.
Část potenciálních zájemců nicméně mohla odradit orientace především na multiplayer (úkolové mise nebo PvP), se singleplayerem a co-opem pouze s boty a příslibem plnohodnotné singleplayerové kampaně až někdy v budoucnu. A faktem také je, že se o hře skoro nikde nepsalo a že Kickstarter už není tím, čím býval zpočátku.
"Pokud tento náš projekt neuspěje, pravděpodobně už nikdy nebude vyrobena žádná další opravdová taktická akce. Ale ani přes nevybrání částky to ještě nevzdáváme," optimisticky uzavírají tvůrci z Blackfoot Studios, kterým držíme palce.