O polovinu větších tržeb z hraní než před rokem dosáhl Microsoft
Důvody, grafy + co zaznělo na konferenci?
V prvním čtvrtletí roku 2020 ještě na trhu nové (nextgen) konzole nebyly, kdežto letos v zimě už ano. Tak by se stručně daly zdůvodnit výsledky Microsoftu.
Dnes večer se pochlubil báječnými tržbami za období 1. ledna 2021 až 31. března 2021, které jsou dvojnásobně vyšší než před rokem za stejné období, což nebývá běžné. Z pohledu her to bylo vůbec nejlepší Q3 období fiskálu všech dob, s celkovými tržbami z hraní přesahujícími 3,5 miliardy dolarů.
Díky přetrvávající poptávce po Xbox Series X a S, co byly na Vánoce vyprodané, šel nahoru odbyt hardwaru o 232 procent, zatímco obsah na Xboxu a služby meziročně o 34 procent.
Microsoft za úspěch vděčí také silným hrám od třetích stran, růstu počtu předplatitelů služby Xbox Game Pass (přibylo pět milionů za tři měsíce) a hrám vlastní výroby, byť těch nových moc nebylo. A teď si představte, jak by to asi vypadalo, pokud by stihlo vyjít to Halo Infinite...
V květnu mají na Xbox Game Pass přibýt FIFA 21 (přes EA PLAY), to Knockout City a Dragon Quest Builders 2 (4.5.) či The Wild at Heart (20.5.), přičemž by se nemělo zapomínat, že ještě tento týden přibudou Destroy All Humans remake (plná hra z loňského léta) společně s novinkou Second Extinction (stále jen v Xbox Game Preview). Kdo že to loni říkal, že tento obchodní model není udržitelný?
Podrobná čísla najdete v tomto reportu, vedení firmy se k tématu ještě během noci vyjádřilo na konferenčním hovoru - mimochodem v ten samý moment, kdy bylo PlayStation Network z nějakého důvodu dole a nešlapaly multiplayer, downloady z obchodu ani žebříčky.
Microsoft řekl, že nadále prý poptávka po Xbox Series převažuje poptávku. Hry se prý mění ve vlastní "metaverse" ekonomiky a proto vytváří nové nástroje pro autory obsahu. Minecraft má nyní měsíčně 140 milionů aktivních uživatelů, meziročně o třetinu více. Tvůrci obsahu do Minecraftu vydělali neuvěřitelných 300 milionů dolarů z miliardy downloadů modifikací přímo z herního obchodu.
Růst Game Pass prý nastal díky nabízenému obsahu (logické, že?) - kdy se prý vyplatilo zejména přidání titulů od Bethesdy (ačkoli papírově ji MS vlastnil jen pár týdnů z tohoto čtvrtletí) i četná partnerství s třetími stranami.