O čem mělo být Days Gone 2? Šéf jedničky nechápe, proč se nebere za úspěšnou
Když přitom Ghost of Tsushima ano.
Ředitel tvůrců Days Gone se asi se Sony nerozešel úplně v dobrém, naznačují vyjádření v posledním týdnu, jež navázaly na ty z loňského jara zde či zde.
Vše vyprovokovalo pochlubení se osmimilionovými prodeji Ghost of Tsushima, které je považováno za velmi úspěšné (na novou značku), zatímco zombie akce Days Gone se prodalo prakticky stejně, přesto ho výrobce vnímá opačně a zamítl pokračování. Chápe to jako určitou "nespravedlnost", dá-li se to tak nazvat.
"V době, kdy jsem opustil Sony a kdy hra byla na trhu rok a půl, byly prodeje na osmi milionech kusů, a tak další milion z PC konverze přibyl na Steamu. Avšak managment studií se vždy tvářil, jako by šlo o velké zklamání," postěžoval si Jeff Ross. Později to poupravil na to, že to prý byl jen jeho odhad (čerpal z již neexistujícího webu Gamestat i s nepřesným započítáním hráčů z PS Plus), význam povzdechnutí přesto zůstal totožný.
Nyní kauza pokračuje promluvením o zamýšlených vlastnostech odpískaného projektu pro USA Today.
Days Gone 2 mělo pokračovat v soustředění se na Deacona a Saraha. Herní svět měl být více dynamický díky toulajícím se zvířatům a pestřejším nepřátelům i různorodějšímu chování spojenců.
Hratelnost měla být vylepšena, když by se čerpalo z dat od hráčů prvního dílu. Mezi novinkami mělo být kupříkladu plavání.
Sony se tento návrh konceptu hry ale moc nezamlouval a nedala mu zelenou, což mnohé ve studiu Bend dopálilo. Na druhou stranu, nic s tím nadělat nemohou, protože takto to prostě v herním průmyslu chodí, náklady na vývoj AAA titulů čím dál více rostou, čímž se zvyšuje risk, společně se zkušenostmi se zpožděními.