NVIDIA umožní pomocí AI přirozeně konverzovat s NPC ve hrách
NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE).
Společnost NVIDIA na veletrhu Computex 2023 oznámila NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE) for Games. Služba, jež staví na NVIDIA Omniverse, umožní NPC chovat se "inteligentně" a díky AI interagovat v přirozeném jazyce. Vývojáři a herní studia nyní mohou díky ACE s pomocí AI vytvářet vlastní modely řeči, konverzace a animace. Novinka využívá následující technologie:
- NVIDIA NeMo™ pro vytváření, přizpůsobování a nasazování jazykových modelů s využitím vlastních dat. Rozsáhlé jazykové modely lze přizpůsobit pomocí na základě herního prostředí i příběhů postav. Hráče lze chránit před kontraproduktivními nebo nebezpečnými konverzacemi pomocí NeMo Guardrails.
- NVIDIA Riva zajišťuje automatické rozpoznávání řeči a převod textu na řeč. Umožní tak přirozenou živou konverzaci.
- NVIDIA Omniverse Audio2Face™ dokáže vytvořit výrazné animace obličeje herní postavy, které jsou synchronizovány s mluveným slovem.
NVIDIA se společností Convai, startupem z programu NVIDIA Inception, vytvořila ukázku využití nazvanou Kairos. Hráč v ní přímo mluví na majitele bistra Jina. Přestože se jedná o NPC, odpovídá Jin na dotazy přirozeně a realisticky a v souladu s příběhem. Scéna je vytvořena v Unreal Engine 5 a využívá nejnovější funkce ray-tracingu i NVIDIA DLSS.
"Generativní AI má potenciál revolučním způsobem změnit interakci hráčů s herními postavami a výrazně zvýšit imerzi ve hrách," řekl John Spitzer, viceprezident pro vývojářské a výkonné technologie ve společnosti NVIDIA. "Na základě našich odborných znalostí v oblasti AI a desetiletí zkušeností se spoluprací s herními vývojáři stojí NVIDIA v čele využití generativní umělé inteligence ve hrách."
"Díky NVIDIA ACE for Games mohou nástroje společnosti Convai dosáhnout latence a kvality potřebné k tomu, aby NPC disponující umělou inteligencí dostupné téměř každému vývojáři při zachování ekonomické efektivity," řekl Purnendu Mukherjee, zakladatel a generální ředitel společnosti Convai.
Generativní AI se dostává do řady oblastí, ať už jde o ACE pro hry, ChatGPT, Adobe Firefly nebo DLSS 3 Frame Generation. GPU GeForce RTX a NVIDIA RTX jsou na ni připraveny díky čtvrté generaci Tensor jader, která nabízejí až 1400 Tensor TFLOPS pro inferencování pomocí AI. generativní modely AI díky tomu mohou běžet až 5x rychleji než na konkurenčních zařízeních.
Vzhledem k tomu, že se stále více inferencí využívajících AI provádí na koncových zařízeních, budou počítače potřebovat výkonný a zároveň efektivní hardware. GPU z rodiny RTX proto brzy nabídnou Max-Q inferencování s nízkou spotřebou energie právě pro práci s AI. GPU bude pracovat se zlomkem výkonu pro lehčí inferenční úlohy a zároveň bude možné výkon škálovat výše pro využití v náročných úlohách.
Optimalizace výkonu Tensor jader při co nejnižší spotřebě energie GPU prodlouží životnost baterie a zároveň zachová chladný a tichý systém. Již brzy díky tomu NVIDIA představí nové nízkoenergetický Max-Q notebooky, včetně nových, ultrapřenosných a velmi výkonných 14" modelů.
"Umělá inteligence bude v nadcházejících letech největším motorem inovací pro zákazníky se systémem Windows. Díky spolupráci se společností NVIDIA na hardwarových a softwarových optimalizacích poskytujeme vývojářům transformativní, vysoce výkonné a snadno nasaditelné prostředí," komentuje aktuální trend Pavan Davuluri, korporátní viceprezident společnosti Microsoft.