Nvidia Studio vítá rok Králíka realistickou smaragdovou sochou
Podívejte se na detailní model.
U příležitosti oslav čínského roku Králíka vytvořil tento týden 3D grafik Zhelong Xu alias Uncle Light detailní model na motivy tohoto znamení zvěrokruhu a převedl jej tak do moderního věku. Realistickou scénu vytvořil s pomocí GeForce RTX 4090, programu Blender a aplikace NVIDIA Omniverse.
Xu se rozhodl vytvořit sochy králíků v odstínu zelené barvy společnosti NVIDIA a aplikovat na ně smaragdovou texturu v programu Adobe Substance 3D Painter. Akcelerace výpočtů osvětlení a ambientní okluze za pomoci NVIDIA RTX pomohly snadno a rychle přizpůsobovat scénu a experimentovat např. s různými texturami.
Xu využil také NVIDIA Omniverse, platformu pro vytváření a provozování aplikací pro metaverza. Scénu vyexportoval ve formátu Universal Scene Description (USD) a následně otevřel v nástroji NVIDIA Omniverse Create. Zde finalizoval podobu průsvitného smaragdového materiálu pro dosažení maximální realističnosti. Aplikace Omniverse Create byla užitečná i při úpravách scény, protože mu ji umožnila testovat i osvětlením v reálném čase.
"Díky výkonu GPU GeForce RTX 4090 a optimalizaci Omniverse pomocí RTX jsem dosáhl požadovaného efektu velmi rychle a mohl při tom vyzkoušet různé světelné efekty," řekl Xu.
Detailní popis práce přináší nejnovější blog zde. Zhelongu Xu má také portfolio na ArtStation.
V nejnovější NVIDIA Studio výzvě se začínají objevovat zajímavá umělecká díla - autoři se mohou zapojit prostřednictvím tagu #NewYearNewArt a označením @NVIDIAStudio.