Skip to main content

Nvidia se omlouvá za chod Tomb Raidera na GeForce

Těm s AMD-ATI je hej. Sabotáž se zdržováním finálky?

Něčím takovým dosud častěji trpěli spíš majitelé grafických karet od AMD-ATI a nikoli ti s produktem od Nvidie, která si v minulosti většinu zásadních her posichrovala a spolupracovala na jejich hladkém běhu s tvůrci dlouho před vydáním. O to viditelnější je problém, který od úterního uvedení PC verze Tomb Raidera hlásí hráči. Ti si také nemohli nevšimnout, že spuštění hry zdobí logo AMD, s jejichž grafickými kartami šlape naprosto v pořádku a není tak hardwarově náročná jako Crysis 3.

Na grafických kartách GeForce totiž dochází k zásadním obtížím se zadrháváním plynluosti a nestabilitou této hry (např. padáním zpět do Windows na sérii karet 600), zjevně primárně optimalizované pro Radeony a to nejen zabudováním technologie TressFX od AMD pro realistické vlasy hrdinky. Na AMD-ATI hra s jejím zapnutím a maximálními detaily na Radeon HD 6950 funguje solidně, ale zapnutí TressFX je prý velkým žroutem výkonu.

Andrew Burnes z Nvidie proto musel přiznat, že potíže existují: "Bohužel jsme neobdrželi finální verzi hry před minulým víkendem a oproti předešlým verzím se v ní výrazně snížila stabilita, kvalita obrazu i výkon. Úzce spolupracujeme s Crystal Dynamics na co nejrychlejším řešení. Zatím bychom se chtěli omluvit všem majitelům GeForce, kteří si Tomb Raidera nemohou užít stejně jako všechny ostatní oblíbené hry na PC."

Že by sabotáž ze strany AMD-ATI pro uškodění konkurenčnímu výrobci grafických karet? Asi ne tak docela, vše může souviset spíš s doděláváním PC verze na poslední chvíli u samotných vývojářů. Ani novináři po celém světě, kteří měli Tomb Raidera slíbeného na minulý týden, ho nedostali včas a museli si nakonec počkat až do pondělí a i kvůli tomu jsme museli v pátek napsat recenzi z xboxovky.

Read this next