Nvidia představuje ukázku raytracingu v Minecraftu
+ tvůrci dostanou k dispozici návody a tutoriály.
Společnost Nvidia ukázala možnosti, které nabízí kombinace nejoblíbenější hry na světě s nextgen technologií ray tracingu. Připojila také nové tutoriály pro hráče, které jim pomohou začít tyto možnosti využívat.
Během příprav na vydání Minecraftu s RTX probíhá také spolupráce s nejtalentovanějšími tvůrci v komunitě této hry. První ukázky jejich práce byly dnes představeny v sérii screenshotů. Obrázky ukazují světy od autorů Razzleberries, BlockWorks a GeminiTay (jejich profily najdete níže). Nicméně jde pouze o zlomek kreativních členů Minecraft komunity vybraných ke spolupráci.
Mezi tyto světy patří:
O chrámech a totemech RTX od Razzleberries - Dobrodružství je založeno na prozkoumávání a plnění výzev v záhadných chrámech. Každý chrám je ukázkou „per-pixel" emisivity, stínů v reálném čase a využívá globální osvětlení k vytvoření atmosférického prostředí, které hráče vtáhne do hry.
Imagination Island RTX od Block Works - Zábavní park, který lze volně prozkoumávat a odhalovat v něm řadu easter eggů. Rozkládá se na čtyřech odlišných světech, kde každý z nich ztělesňuje element ray tracingu. Ve zobrazené scéně vidíme návštěvnické centrum s paprsky světla "god rays" dopadajícími na podlahu a vykreslovanými pomocí ray tracingu v reálném čase.
Křišťálový palác RTX od GeminiTay - Boj o přežití v nevyzpytatelném fantasy světě vy budovaném v měřítku 1:1, kterému vévodí do detailů propracovaný hrad. Ray tracované stíny a skvěle vypadající atmosférické poruchy přispívají realismu prostředí.
NVIDIA také odhalila sérii nástrojů a příruček jako součást GTC Digital, které hráči mohou využít k tvorbě realistických světů. Původně měly být představeny na GPU Technology Conference v Sillicon Valley a patří mezi ně návody na:
Tvorbu fyzikálně založených renderovacích textur - prezentace a příručka vysvětlující detaily path tracingu v Minecraftu s RTX a PBR textur a způsobu jejich společného využití. Obsahuje také návod krok za krokem, jak vytvořit vlastní PBR textury a texture-packy.
Převod světů z Java verze do RTX verze - NVIDIA spolupracuje s tvůrci na návodu neoficiálních postupů, jak převést svět do Bedrock Windows 10 edice, která je základem Minecraftu s RTX.
Úzká spolupráce se společností Microsoft přinést světy s plným využitím path tracingu s odrazy, stíny, globálním osvětlením a dalšími realistickými světelnými efekty, které přirozeně interagují s fyzikálně založenými texturami aplikovanými na stavební kostky. Tyto PBR textury umožňují „per-pixel" emisivitu, volumetrické efekty a další vylepšení, které společně s path tracingovými efekty přispívají k další evoluci Minecraftu.
Razzleberries je zakládajícím partnerem a lídrem na trhu Minecraft Marketplace. Jde o komunitu talentovaných programátorů, stavitelů a umělců, kteří společně získali více než čtvrt miliardu stažených modů, 2,3 milionu tržeb z prodeje a nespočet sestav, textur a modelů. Jsou autory téměř 5 % veškerého obsahu na trhu s více než 115 000 pětihvězdičkových recenzí. Jde o více než 260 kusů jedinečného a inovativního obsahu, přičemž si zachovávají průměrné hodnocení téměř 4,4 hvězdiček. Za roky působení nechali v komunitě Minecraftu jedinečnou stopu. Ať už jde o oficiální spolupráci se společnostmi Mojang a Microsoft, doplnění a rozvoj samotného Minecraftu, nebo o rozsáhlé kampaně, pokračuje Razzleberries v kreativním a profesionálním přístupu.
BlockWorks je tým tvůrců a je jedním z prvních osmi „průkopnických“ partnerů společnosti Microsoft. Jejich výtvory jsou na Minecraft Marketplace od prvního dne. Jsou autory 28 map a jejich tvorba má přes 10 milionů stažení.
GeminiTay je YouTuber a Minecrafter. Sedm let hraje Minecraft a ráda experimentuje s různými typy staveb, spolupracuje s dalšími talentovanými Minecraftery a do svého díla promítá nevšední fantazii.
Jinak příbuzná hra Minecraft Dungeons vyjde 26. května pro Switch, PS4, Windows, Xbox One a Game Pass: