NVIDIA Omniverse nyní s podporou DLSS 3 a dalšími novinkami
+ síla akcelerace pomocí RTX v Blender 3D.
V sadě nástrojů NVIDIA Omniverse se dočkává významné aktualizace. Díky ní je nyní k dispozici technologie NVIDIA DLSS 3, která na GeForce RTX řady 40 umožňuje plynulou a interaktivní práci ve viewportu i v případě náročných projektů využívajících ray tracing. Aktualizací se dočkávají také některé aplikace z ekosystému Omniverse:
Omniverse Create s novým updatem přináší vylepšení animací a nové možnosti navrhování rozsáhlých světů. Omniverse Machinima pro tvorbu videí pomocí grafických prvků z her se rozšiřuje o možnosti nástroje Audio2Gesture. Díky němu lze tvořit realistická gesta postav z pouhé audio nahrávky automaticky díky využití AI.
Knihovna Omniverse Connect obsahuje aktualizace connectorů, které usnadňují integraci řady aplikací včetně Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Autodesk Revit, Epic Games, Unreal Engine. Tvůrcům se tak otevírají nové možnosti. Např. aktualizovaný Live-sync connector pro aplikaci Reallusion iClone 8.1.0 umožňuje bezproblémovou interakci postav mezi aplikacemi iClone a Omniverse.
Realistickou simulaci fyziky má v Omniverse na starosti PhysX 5. Aktuální verze obsahuje integrované audio pro kolize a vylepšenou simulaci textilií a deformovatelných těles. PhysX 5 je nově k dispozici jako open source software a umožňuje tvůrcům obsahu i vývojářům upravovat, vytvářet a distribuovat vlastní upravené fyzikální enginy. Aplikace Omniverse je pro majitele grafických procesorů NVIDIA RTX a GeForce RTX k dispozici zdarma.
V In the NVIDIA Studio se tento týden představuje talentovaná 3D ilustrátorka Julie Greenberg (známá také jako Juliestrator). Animaci Mushroom Spirit vytvořila v Blenderu 3D na svém notebooku NVIDIA Studio s GPU Quadro RTX 5000 GPU. Výkonný hardware jí umožnil výrazně redukovat čas potřebný na některé náročné úlohy. A díky dedikovaným RT a Tensor jádrům dokáže zajistit i plynulý proces tvorby:
"Denoiser využívající AI NVIDIA OptiX mi pomáhá téměř okamžitě zobrazit náhled všech změn, které v Blenderu provedu. Mohu tak testovat více nápadů najednou a ve výsledku získat lepší hotové rendery," říká Julie.
Blender je její nejoblíbenější aplikaci pro 3D modelování. Vděčí za to snadnému použití, efektivním nástrojům využívajícím AI a také dostupnosti. "Opravdu si vážím úsilí Blender Foundation a všech jejích partnerů, kteří se snaží udržet Blender zdarma a dostupný lidem z celého světa, aby kdokoliv mohl rozvíjet svou kreativitu." Více zde.