NVIDIA na SIGGRAPH 2022: Snazší tvorba avatarů pro metaverse
+ vítězný snímek #MadeInMachinima a ocenění za tvorbu 3D scény z fotografií.
Pohled do budoucnosti tvorby virtuálních světů pomocí umělé inteligence bylo jedno z ústředních témat úvodu největší konference v oboru počítačové grafiky - SIGGRAPH. Přednášky společnosti NVIDIA na toto téma se zhostil její zakladatel a generální ředitel Jensen Huang.
Nejnovější vylepšení NVIDIA Omniverse usnadní 3D grafikům tvorbu virtuálních světů. Jednodušší tak bude např. tvorba digitálních dvojníků, tedy fyzikálně přesných modelů reálných objektů, nebo tvorba avatarů pro metaverza.
Audio2Face 2022.1, nejnovější verze nástroje pro rozpohybování digitálních tváří pomocí AI, je nyní k dispozici v beta verzi. Pomocí umělé inteligence je nyní možné ovládat výrazy odpovídající různým emocím a také tvořit animace celého obličeje.
Emoce lze nyní také měnit v čase a tvořit kombinace těch základních jako jsou radost, úžas, hněv nebo smutek. Umělá inteligence může pro větší realističnost nyní kromě chování pokožky na obličeji avatara také ovládat také pohyb očí, rtů a zubů. Aktualizace PhysX v aplikacích Omniverse, včetně Create 2022.2, zase usnadní dosažení realistického chování fyziky ve virtuálních světech.
Simon Lavit je umělcem od chvíle, kdy poprvé vzal do ruky pero. Nyní svůj talent potvrdil prvním místem v soutěži #MadeInMachinima, jejíž účastníci měli za úkol vytvořit animaci za použití nástroje NVIDIA Omniverse Machinima. Jeho krátký film s názvem Painting the Astronaut vybrala porota, v níž zasedla řada uznávaných odborníků a umělců.
Film vznikal za pomoci GPU GeForce RTX 3090 a demonstruje široké možnosti ekosystému Omniverse, jeho aplikací a konektorů sloužících k propojení s populárním kreativním software. Díky možnostem nastavení osvětlení dokázal například zachytit měnící se náladu snímku. Práci s oživením scény zajímavými předměty pomohla vestavěná knihovna 3D objektů společnosti NVIDIA.
Cenou za vítězství je ASUS ProArt StudioBook 16 v nejvyšší konfiguraci s GeForce RTX 3080 Ti Laptop a 4K displejem. Díky tomu bude Simon moci tvořit, kdykoliv a kdekoliv se na něj usměje inspirace.
NVIDIA Instant NeRF, nástroj pro inverzní rendering, který dokáže proměnit sadu statických obrázků v realistickou 3D scénu, zaznamenal úspěch na sympoziu u příležitosti letošního ročníku konference SIGGRAPH. Článek popisující výzkum stojící za tímto projektem získal ocenění pro nejlepší příspěvek k budoucnosti výzkumu počítačové grafiky. Od zveřejnění na začátku letošního roku si zdrojový kód nástroje stáhly desítky tisíc vývojářů po celém světě, kteří jej použili k vykreslení působivých scén. Výsledky lze často najít na sociálních sítích.
S blížícím se začátkem školního roku přichází NVIDIA také s průvodcem nákupu vhodného notebooku pro studenty zejména technických a uměleckých oborů. Naleznou v něm kromě představení zajímavých modelů také tutoriály nebo orientační benchmarky notebookových GeForce řady 30.