NVIDIA na Gamescomu 2023 oznámila DLSS 3.5 a vývoj RTX remasteru Half-Life 2
Podpora v Alan Wake 2 + video z rozšíření Cyberpunk 2077.
NVIDIA DLSS 3.5, nejnovější verze neuronové sítě využívající AI, přináší novou funkci nazvanou Ray Reconstruction. Novinka zvyšuje kvalitu ray tracingu na všech GPU GeForce RTX tím, že nahrazuje dosud ručně kalibrované denoisery novou AI sítí vycvičenou na superpočítačích NVIDIA. Výsledkem je kvalitnější generování pixelů mezi vzorkovanými paprsky.
Oznámena byla již také podpora ze strany herních vývojářů. NVIDIA DLSS 3.5 bude tedy k dispozici v následujících titulech:
- Alan Wake 2 vychází 27. října s DLSS 3.5, plným ray tracingem a NVIDIA Reflex.
- Cyberpunk 2077 a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, DLC, které vychází v září tohoto roku, nabídnou DLSS 3.5, plný ray tracing a Reflex
- Portal s RTX na podzim dostane DLSS 3.5
- DLSS 3.5 se objeví také na GeForce NOW s Alan Wake 2, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, které budou v den vydání dostupné také v cloudové službě. Platit to bude i pro aktualizaci přinášející DLSS 3.5 do Portal RTX.
Vývojáři navíc budou moci do svých titulů bezproblémově integrovat DLSS 3.5 s novou sadou Streamline SDK, která vychází brzy.
"Plně ray tracingové osvětlení v reálném čase bylo významným milníkem na naší cestě k fotorealistické grafice ve hrách a tyto cíle jsme splnili v RT Overdrive módu do Cyberpunk 2077, v Minecraftu s RTX a Portalu s RTX. S přidáním funkce Ray Reconstruction v NVIDIA DLSS 3.5 pomáhá AI vývojářům dosáhnout ještě vyšší kvality obrazu než dříve a vylepšit tak světy, které vytvářejí," říká Matt Wuebbling, viceprezident pro marketing ve společnosti NVIDIA.
Kromě her nabídnou DLSS 3.5 také aplikace pro tvorbu 3D obsahu. Kreativní aplikace s renderery podporujícími ray tracing se potýkají s širokou škálou obsahu, který tradiční denoisery obtížně zvládají. Vyžadují totiž ruční ladění pro každou scénu. Výsledkem jsou méně kvalitní náhledy. U DLSS 3.5 rozpoznává neuronová síť využívající AI řadu scén a pomůže vykreslit mnohem věrnější náhled bez toho, aby bylo nutné je dlouze renderovat. Ray Reconstruction bude součástí nadcházejících verzí aplikací D5 Render, Chaos Vantage a NVIDIA Omniverse. Detaily přináší nejnovější NVIDIA Studio blog.
"Integrace DLSS Ray Reconstruction s D5 Render představuje po DLSS Super Resolution a Frame Generation naši třetí technickou spolupráci se společností NVIDIA, která v D5 Render pomáhá zkvalitnit vykreslování náhledů v reálném čase. Těšíme se, že v budoucnu budeme se společností NVIDIA zkoumat další možnosti," říká Jessie Huang, viceprezident, vedoucí marketingu, D5 Render.
DLSS 3.5 je demonstrováno ve stánku společnosti NVIDIA na veletrhu Gamescom 2023 (hala 2.1, stánek A10), který se koná 23. až 27. srpna v německém Kolíně nad Rýnem.
Na Gamescomu společnost NVIDIA také oznámila, že v rámci modderské komunity vzniká RTX remaster legendární hry Half-Life 2. Tvůrci k tomu využijí nástroj RTX Remix v režimu early access.
Pomocí něj moddeři přidávají materiálům PBR (Physically Based Rendering) vlastnosti a prostřednictvím editoru Hammer od společnosti Valve zase dodávají modelům nové geometrické detaily, přičemž některé budou ve výsledku až dvacetkrát detailnější. Využity budou také technologie NVIDIA včetně plného ray tracingu, DLSS 3, Reflex a RTX IO.
Datum vydání nebylo stanoveno, protože vývoj je na samém začátku. Na projektu spolupracují čtyři nejlepší týmy tvůrců modifikací pro Half-Life 2, které se spojily pod hlavičku Orbifold Studios. Chtějí postupně vyzvat celou komunitu, aby se k úsilí o vytvoření Half-Life 2 RTX připojila. Přihlášku lze zaslat prostřednictvím stránek studia.
Podívejte se na první trailer k oznámení Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project.