Skip to main content

Nutí výrobci konzolí UbiSoft k zamčení 30fps i na PC?

Zaměstnanci UbiSoftu byli až moc upřímní.

Cokoli, co není přísně kontrolováno a schvalováno PR oddělením, se může snadno zvrtnout do nepříjemné kauzy. Stačí, aby v dobrém úmyslu přišli do jedné francouzské školy přednášet o vývoji her programátor s architektem z UbiSoftu, kteří pak odpovídali na zvědavé dotazy z publika až moc otevřeně:

"Co si myslíte o nedávném rozruchu okolo rozhodnutí zamknout PS4/X1 verze Assassins Creed Unity a Far Cry 4 na 30fps?" ptal se jeden student.

Zaměstnanec UbiSoftu na něj reagoval, že na konzolích si u takového typu hry museli vybrat mezi grafickou vybroušeností a plynulostí. Nepřímo pak naznačil, že výrobci konzolí jako Microsoft údajně UbiSoft nutí, aby framerate zamkli na 30fps i na PC. Pokud by to byla pravda, šlo by o skandál první kategorie, když by tím výrobci konzolí sledovali, aby PC nemělo výhodu nad PS4/X1 verzemi. A kdo ví, kde bychom skončili, pokud by tu nebyla Nvidia coby urputný zastánce PC hraní...

"Ale vaše oči stejně nedokáží rozeznat cokoli většího, než je 24 snímků za vteřinu," usmál se závěrem architekt hry, čímž zlehčil vášnivé debaty na toto téma a mnozí s ním jistě nebudou souhlasit.

Že se z toho strhne kauza, kdy PCčkáři začnou napadat Microsoft a Sony za tento údajný útlak, bylo hned jasné a dokládají to stovky naštvaných komentářů v zahraničí.

Poté, co si příspěvku na Redditu všimla média, došlo k obratu, kdy dotyčný účastník přednášky najednou přišel s jiným stanoviskem. Prý nešlo o doslovnou citaci zaměstnance UbiSoftu, nýbrž jen o jeho vlastní dedukci, jak si to vykládal. Jelikož neexistuje zvuková nahrávka a vše bylo navíc ve francouzštině, tvrzení se tak posunulo jen do roviny nepodložených spekulací a není vyloučen informační šum.

Na té samé přednášce došlo i k řadě jiným upřímným doznáním a marketingovým přešlapům, které nevrhají na UbiSoft pozitivní světlo. Na dotaz, proč Watch Dogs nakonec dopadli tak, jak dopadli, vývojář řekl, že se "snaží používat co nejvíce zdrojového kódu z ostatních existujících her, takže například umělá inteligence byla původně z Assassins Creed."

Postěžoval si také na to, že každou hru musí UbiSoft ještě před vydáním odesílat do Sony a Microsoftu, odkud mu přikáží, co v ní má nechat a co přidat (mohlo se mluvit jen o standardním procesu certifikace pro danou konzoli, co se týče ovládání, funkcí ři rozhraní atd, ne o herních vlastnostech-pozn.red.).

Vývojář na přednášce řekl, že se mu nelíbí ani to, že v určitých hrách musí povinně používat cloud Microsoftu pro výpočty umělé inteligence namísto výpočetní jednotky přímo v lokální konzoli kvůli hardwarovým omezením Xbox One. Pokud by si měl svobodně vybrat, na kterou platformu vyvíjet hry, bylo by to PC, protože na konzolích se musí používat specifický programovací jazyk a debugger.

Paradoxní je, že pár hodin poté přišel UbiSoft s oficiálním oznámením, že v závodech The Crew na PC ruší zámek na 30fps (jako na konzolích) a že tím pádem se PCčkáři mohou těšit hned při prosincovém vydání na běh v 60fps. "Jak rychle hra pojede tedy bude záležet jen na hardwaru daného hráče," uvedl hlavní designér hry. Někteří účastníci betatestu totiž přišli na způsob, jak framerate sami odemknout, takže stejně by asi oficiální zámek neměl moc smysl.

Read this next