Skip to main content

Nový majitel JRC o tom, proč kamenné obchody s hrami frčí

Nebyla to nahodilá akvizice.

Lukrativně umístěná prodejna JRC na Andělu

Kdejaký rádoby analytik posuzující vše jen dle sebe už řadu let předpovídá zánik kamenných obchodů s hrami kvůli nástupu digitální distribuce. A ono se to pořád neděje a neděje... naopak se tu nedávno našel někdo, kdo byl za získání největší domácí sítě speciálek ochoten zaplatit obrovskou částku, odhadovanou na nižší stovky milionů korun.

Nový majitel JRC, Michal Šnobr, poskytl pátečním Hospodářským novinám další rozhovor, ve kterém se vyjádřil ke svým motivům a vztahu ke hrám.

"Je to přesně ten typ obchodů, kam jdete, když potřebujete poradit, jaký dárek koupit. Mladší hráči na hry nemají zpravidla peníze, takže jim je ve velkém kupují rodiče. A ti chtějí krabičku s obrázkem," vysvětlil pro HN, proč se jejich klientela liší od lidí preferujících digitální downloady.

O síti 45 kamenných poboček JRC Šnobr prohlásil, že budou dobře fungovat, dokud se bude dařit obchodním centrům. Zdůraznil navíc, že s oživením ekonomiky a růstem maloobchodních tržeb se ty v segmentu zábavního průmyslu zvednou několikanásobně rycheji. I podle toho to vypadá, že dobře ví, co dělá, a že nešlo jen o nostalgické vzpomínky na Wolfenstein 3D, se kterým začínal.

Více v celém článku Hospodářek na webu. Před pár dny došlo i k jiné změně na poli domácích herních obchodů, když se spojilo Xzone s GameExpres, zatímco svůj podíl ve hrách zvýšila Alza.cz a na dveře klepe hlavní podzimní sezona.

Read this next