Nový BioShock oficiálně potvrzen, ale provází ho mystifikace
Hned tak nebude.
Patří mezi jednu z nejprodávanějších sérií 2K s 33 miliony kusů. Navíc první díl je nejvýše hodnocenou first-person akcí všech dob, i díky unikátnímu uměleckému stylu a sázce na art deco architekturu podmořského města pro vyvolené.
Proto není divu, že je kolem návratu BioShock pořádné rušno. Vzhledem k různým zmínkám v rozhovorech, fiskálních konferencích či náboru pracovníků nejde o žádné překvapení, ale doprovází to několik mystifikací.
2K oficiálně oznámili založení studia Cloud Chamber, v němž prý veteráni branže a specialisté na vyprávění příběhu začnou chystat v pořadí čtvrtý díl, pokud Infinite počítáme jako trojku.
Jenže jak zjistilo Kotaku, ve skutečnosti se na novém BioShocku dělalo už mnoho minulých let v různých studiích tohoto vydavatele, minimálně od 2015, leč zřejmě si s ním tehdy výrobce nevěděl moc rady a tyto projekty (například ten s označením Parkside) potichu zrušil ještě předtím, než se o nich dozvěděla veřejnost.
To, co je nyní tiskovkou označeno za start vývoje, který proběhne v kalifornském Novato a v kanadském Montrealu, je tedy prý v reálu pouhým rebootem a dalším pokusem o akceptovatelné navázání na slavnou značku.
Kelly Gilmore, která Cloud Chamber povede, má ve svém profesním životopisu, že řídí 2K studio už od ledna 2018.
2K nicméně zdůraznili, že vývoj od této chvíle potrvá aspoň pár let, tudíž vydání nečekejte dříve než v letech 2021 či spíš 2022.