ROZHOVOR: Zájem o Novus Inceptio překonal očekávání, říká tvůrce
Sedí čísla SteamSpy? Proč je Early Access drahé? A co tato nová česká hra plánuje dál?
Pondělní vydání Early Access verze české nezávislé survival simulace Novus Inceptio na Steamu vyvolalo zájem jak u běžných hráčů, tak u lidí v branži, o čemž svědčí mj. oslovení od známého studia Telltale Games (autoři The Walking Dead). S mozkem projektu Martinem Mastným z McMagic Productions jsme si proto pár dnů po startu popovídali o ohlasech:
Eurogamer: Jak jsi spokojen s uvedením tvé hry na Steamu? Jsou údaje SteamSpy o prodejích blížící se tisíci kusům pravdivé?
Martin Mastný: Spokojen jsem, zájem o projekt překonal veškerá očekávání. Hlavně ukázal, jakou cestou jít dál, a také že zvolený styl komunikace byl vybrán vhodně. Údaje na SteamSpy jsou plus mínus pravdivé. První dny byla data hodně odlišná od reality, ale už se to stabilizuje. Tak jako tak, data na SteamSpy nikdy nebudou 100% korektní, odpovídající hodnotu mají až tak po měsíci. Nejvíce překvapilo Německo, vůbec nám nedošlo, že Novus Inceptio je pro tento národ jak stavěné - svojí složitostí a komplexnosti.
Už ses díky sledování prodejů rozhodl, jak dál pokračovat s vývojem - jestli udržíš vysoké tempo z posledního měsíce nebo zda trochu zvolníš? Kdy bude příští update Early Access verze a co přinese?
Tempo dalšího vývoje je závislé dle problému a také prodejů. Logicky se řeší zásadní bugy a problémy. Některé jde opravit rychle, jiné chvilku zaberou. Zásadní obsahové updaty postupně také přibudou, ale prioritu mají stále opravy a ladění serveru. Během dvou týdnů bude zásadní update a to vytvoření čistého singleplayer módu, bez nutnosti být připojen online. Je to vlastnost, které se již řešila a připravovala. Ale Novus Inceptio si chce pořídit hodně hráčů, polovina čeká na MMO a druhá by ráda hrála bez nutného připojení k internetu. Pro tu druhou polovinu uděláme update a budou moci tak hrát i ti, co by rádi, ale mají obavu z jednoho serveru zavislého na náladě vývojářu a nutnosti online připojení.
Jaké zatím zaznamenáváš ohlasy od zákazníků, je něco, co tě překvapilo? Nebo si spíš tyto názory v rané fázi vývoje čekal?
Popravdě jsem čekal obrovské negace na bugy. Opak je ale pravdou - splnilo se to, co jsme chtěli (spíše doufali), aby lidé i přes nedostatky a neúplnost poznali ten obrovský kus práce, který byl již odveden. A viděli ve hře potencial.
Proč zatím neděláš větší propagaci a kolik klíčů novinářům již bylo rozesláno? Je pravda, že se info o hře šíří spíš jen virálně?
Větší PR je v plánu tak týden či 14 dní od startu. Nechtěli jsme dělat moc velký rachot kolem hry hlavně z důvodu obavy o stabilitu serveru a přenosu dat. Data analyzujeme a vše vypadá v pořádku - server se ani ještě nezapotil ;) Klíču pro novináře bylo rozdáno v první vlně přibližně 100. Dostali je převážně ti, kteří si o ně sami požádali a prošli sítem kontrol. Veškerá propagace je tedy aktuálně z devacesáti procent pouze virální.
Stojí nyní Novus Inceptio na Steamu docela vysokou částku 30 dolarů / 22 eur záměrně, aby odradilo ty "nesprávné" kupující, když ještě hra není hotova? Jen aby Early Access pořídili ti nejvíce zapálení, kteří mohou přispět svými ohlasy vývoji?
Přesně tak, cena je hodně vysoká, ale splňuje, co má - odrazuje hodně lidí od nákupu, ale navyšuje wishlist ;) Pokud bychom dali cenu 19.99 nebo 14.99 USD, tak bychom sice teď měli několinásobné prodeje, ale také obrovský negativní ohlas od lidí, kteří očekávají něco jiného. Také bychom asi neustáli ten tlak komunity - už teď je komunita hodně velká a aktivní. V komunitě je teď hodně lidí, co opravdu hledají nedostatky, reportují bugy apod. Jsme hodně rádi, za to že jsou lidé aktivní a snaží se pomoci s vývojem.
Můžeš závěrem objasnit, kolik lidí na Novus Inceptio momentálně dělá? Koluje o tom na internetu pár nejasností...
Na hře dělám vše zásadní pořád já sám - to nejde ani změnit. Někdy od konce roku 2014 mám výborného skladatele a neskutečně šikovného člověka na pomoc s herní logikou, řešení nápadů a pomoc s komunitou - bez něj bych teď byl asi po těch třech dnech, co je hra v prodeji, v blázinci. Také tu je komunita hráčů, s kterou jsem řešil veškeré herní nápady už od samotného počátku vývoje - tato komunita hodně pomohla a pomáhá. Ale čeká na MMO verzi ;)
Od poloviny roku 2015 se ale plno věcí začalo outsourcovat, hlavně grafika. Takže ve finále mi pomáhali tři grafici. Jeden hodně zkušený s praxi v oboru zhruba 20let jako senior grafik pro veškeré vizualizace mimozemské technologie ve hře, který pochopil moji představu velmi dobře. A druhý, který neskutečně překvapil a poskočil do pozice seniora během pár dní. Bez něj by teď ve hře nebylo tolik stavebních dílu, jako je dnes, a budou na něm stát i další updaty v tomto směru. Třetí grafik pomohl vytvořit drobné modely pro farmaření.
Více o hratelnosti a vlastnostech Novus Inceptio v našem starším preview a rozhovoru zde, na příští týden připravujeme dojmy z testu Early Access verze.