Novinky okolo Dragon Age Origins
Mírný odklad a na konzolích bez lokalizace.
Zaslechli jsme z vícero zdrojů, že superočekávaná pecka podzimu Dragon Age: Origins se nejspíš opozdí. Nemá to být nějaký dramatický odklad, ten by už asi skalní fanoušci BioWare nepřežili, zvlášť když je Ray Muzyka a Greg Zeschuk ujišťovali, že vše je definitivní. Prý to bude posun pouze o dva týdny.
Dosavadním termínem byl 20. říjen, ale zahraniční online-shopy ho začínají houfně posouvat na začátek listopadu. Některé uvádí 3.11. pro X360 verzi a 19.11. pro PS3 verzi, jiné zase 4.11. Co na to Electronic Arts? "Zatím se nic nemění. Pokud datum upravíme, určitě vám to dáme vědět," pokusili se o mlžení. Odklad je ale jinak považován za hotovou věc. Update zástupce BioWare Matt Atwood nakonec vše potvrdil: PC a X360 verze vyjde v Evropě 6. listopadu, ta pro PS3 později v listopadu.
Pro našince bude horší jiná zpráva, která je na rozdíl od té výše oficiálně potvrzena. EA Czech lokalizují jen PC verzi. Jejich představitel Farid Starman to dnes potvrdil v diskusním fóru na fanouškovské stránce DragonAge-CZ.cz: "Na PS3 a X360 hra Dragon Age: Origins bohužel české titulky mít nebude."
Tato zpráva překvapila i zasvěcené. Dosud se mělo za to, že když už je jednou překlad hry vyroben - a ten u takového ukecaného RPGčka musel být ukrutně pracný i drahý - není už tak obtížné ho implementovat do verzí té samé hry pro jiné platformy. Zřejmě však ne ve firmě typu EA.
Můžeme jen spekulovat, jestli si předem spočítali, že by se jim počeštění na konzolích, na něž se u nás bude Dragon Age nepochybně prodávat méně než na PC, ve finále nemuselo vyplatit. Zda tomu brání nějaké zádrhele technického rázu. Případně jestli např. PC verze nemá pozdější uzávěrku lokalizace než ta konzolová či zda náklady v tomto směru nenavyšují speciální požadavky Sony a Microsoftu. Nicméně třeba takový Kmotr 2 byl v dubnu také přeložen pouze na PC a PS3, protože se odhadovalo, že xboxová verze půjde hůře na odbyt, a skutečně tomu tak bylo.