Skip to main content

Novinky o Zaklínači 3 z Gamescomu

O přenosu rozhodnutí z minule, transportu, NPC i srsti vlka.

Polský CD Projekt nepotěšil tím, že do Kolína nad Rýnem přivezl to samé novinářské demo co na E3, které z vyprávění Martina Zavřela znáte od června. Dá se to ale pochopit, protože za oceán se vypravilo jen minimum evropských magazínů a pro ty zbylé, které hru spatří prvně až na Gamescomu, to bude novinka, ze které asi budou vyplesklí stejně jako lokalizační manažer Comgadu Filip Ženíšek: "Viděl jsem Zaklínače 3 v pohybu, a přestože to byla jen verze pre-alfa, vypadalo to báječně. Je to opravdu velmi ambiciózní projekt."

Než tvůrci tuto kompletní prezentaci vyvrhnou na internet, s čímž prý počítají, ale nebude to hned, jedinou novinkou z Gamescomu tak mohou být odpovědi na doplňující otázky novinářů po každé seanci (pokud to tedy skalní fandové už nevěděli dávno).

PlayStation 4 verze Zaklínače 3 pravděpodobně bude obsahovat předpřipravené uložené pozice s různými rozhodnutími z minulého dílu, jako to bylo pro novináčky třeba u Mass Effect 3. Vliv na průběh hry totiž mají mít volby ze Zaklínače 2, ale ještě to není stoprocentně jisté, ani jestli tyto preset savy budou na PC a Xbox One.

Vývojáři zatím ani nevědí, jestli ve hře uvidíme realistické zpracování srsti vlka, jak by se na nextgen slušelo a patřilo. Prý to záleží na tom, zda to konzolový hardware utáhne, budou se tím zabývat až později, zatím jsou v rané fázi. Pro transport hrdiny po světě zatím potvrdili pouze lodě, koně a funkci rychlého cestování.

Boje údajně mají mít stejný nádech jako ve dvojce a bylo nám zopakováno, že budou citlivěji reagovat a ke Geraltovým pohybům se rychleji dostanete. O nějakém systému společníků v Zaklínači 3 zatím CD Projekt nemluví, ale určitě potkáte mnoho lidí, kteří vám jsou ochotni pomoci.

NPC postavy jinak mají žít svým životem, kdy každá má svůj denní program i to, jak reaguje na vaše činy, na aktuální denní dobu nebo na nastalé události typu vypuklá válka, které vše ostatní přebijí. Smysl by měly dávat i reakce NPC na počasí, takže prý nebudou venku hrát kostky, když zrovna zuří bouřka.

Co se týče miniher, autoři pořád ještě zvažují, jak je co nejlépe překopat, protože rozlehlý otevřený svět jim v tomto směru poskytuje mnohem více možností než minule.

Read this next