Novinky o Dark Souls 3 z Game Informeru
Co se změní a co zůstane?
Přednímu americkému časopisu se tentokrát nechtělo čekat, než všichni obsah jeho obálkového tématu z cesty do Tokia za pár hodin vyzobou, tak raději sám kanibalizoval odbyt papíráku zveřejněním vybraných informací o Dark Souls 3 na svém webu.
Magická kouzla (firebally, pyrománie či divy) se už v pokračování nebudou nabíjet stejně jako ve dvojce posezením u ohně, nýbrž bude využitý jiný systém, podobný spíš multiplayerovým hrám jako, něco jako v Demons Souls. Díky tomu by se měla zvětšit svoboda v jejich používání a také by se od sebe měly jasněji odlišovat, aby to nebyla ta samá kouzla jen s různými atributy. To samé jako charakteristika každé zbraně, jejichž trvanlivost má být někde na úrovni mezi jedničkou a dvojkou.
Navzdory stížnostem hráčům na okamžitě přístupný systém rychlého cestování v Dark Souls 2 bude kupodivu zachován i ve trojce, potvrdil dále mozek série Hidetaka Miyazaki. Z Bloodborne se rozhodl nepřevzít invaze a způsob vyvolávání, ani tyto vlastnosti se tedy v pokračování oproti nástupci nezmění. Nicméně utkání se už nebudou odvíjet od Soul Memory, nýbrž od Soul Levelu.
Režim New Game Plus pro opakované hraní má být podobný spíš Dark Souls 2 než ostatním hrám na trhu, kde jsou všechny potvory nebezpečnější. To znamená, že zbraně, předměty a protivníci zde budou rekonfigurováni na jiná místa, aby stále uměly překvapit a zachoval se prvek prozkoumávání. Skryté zdi jinak budete muset rozbít svou zbraní jako v jedničce, už ne k nim pouze přistoupit a zmáčknout tlačítko pro interakci jako ve dvojce. Důvodem pro tuto změnu je, že tvůrce chce, ať během tuhých bitev omylem nechtěně objevíte nové lokality, které vám třeba pomohou k vítězství.
Vrátí se i obchodování předmětů s určitými NPC postavami, přičemž ty pro vás nápomocné má být jednodušší vyvolat. Tutoriál už ve trojce nebude o střetu s nerovně silným monstrem a smrti. Mezi novou indispozici hráče budou patřit omrzliny, které když máte, odvádějí staminu a brání při zimě v zotavení. Bossové se zase během bitev mohou rozehřát a získat později v jejich průběhu nové pohyby. Multiplayer má fungovat v šesti lidech.
Dark Souls 3 vyjdou pro PC, PS4 a X1 někdy začátkem roku 2016 (poslední spekulace mluvily o období kolem Čínského nového roku, tzn. buď v únoru či začátkem března) - rezervovat na Alza.cz, doporučujeme naše velké dojmy a vše o hře na EG najdete tady.