Nové NFS se inspirovalo u Call of Duty
Akční pocit z kokpitu.
Podle zástupců EA je bourání v novém Need for Speed: Hot Pursuit podobné, jako když vás postřelí v Call of Duty. Tím srovnávání ale nekončí, protože Keith Munro, víceprezident marketingu pro EA, cituje inspiraci i Battlefieldem Bad Company.
„Tyto hry doopravdy inspirovaly akci uvnitř kokpitu, kterou jste viděli v Shiftu, aby lidé cítili, jaký je to skutečně pocit řídit auto.“
Podle Keitha tomu autoři říkají first person driving, podobně jako first person shooting. Pocity při nárazech v kokpitu mají být násilné a agresivní, tak jako na bojišti. Keith dodává: „Další věcí, kterou jsme přebrali z Battlefieldu a CoD je návykovost online hraní. Té bude v Hot Pursuit hodně – hra je z velké části zaměřená na sociální propojování.“
Akci v kokpitu jsme zatím v Hot Pursuit vidět nemohli, ale pravděpodobně bude její zpracování velmi podobné tomu v NFS: Shift. Kvalita a návykovost online aspektů hry se dá od vývojářů očekávat – Criterion jsou známí především svými burnouty, v jejichž posledním díle byl online prvek zvládnut skvěle. A dle prvních ohlasů novinářů vypadá v Hot Pursuit ještě lépe.