Skip to main content

Nové informace o Crysis 2

V trochu jiné džungli.

Když americký papírový časopis PC Gamer na obálku svého lednového čísla umístil sci-fi střílečku Crysis 2, doplnil to vedle povinných výkřiků o světové exkluzivitě materiálu také souslovím "osvobozující nový směr". Jak ale prozrazují první přepisy kýženého preview, žádná zásadní revoluce se asi konat nebude.

Připomeňme, co se o hře prozatím vědělo, či daleko spíš nevědělo: nicneříkající teaser trailer z veletrhu E3 a následná dvojice videí k obleku Nanosuit 2 se pohybovaly skutečně jen v mezích náznaků a nešlo z nich vyčíst ani hlavního hrdinu, ani zasazení hry. Podle PC Gameru ale vývojáři z Cryteku lokace hodlají obměnit: Crysis 2 se už nebude odehrávat na tropickém ostrově, nýbrž v "trochu jiném druhu džungle".

Alespoň to tvrdí výkonný producent hry, Nathan Camarillo: "Hodláme naše zkušenosti z prvního dílu aplikovat na nový druh 'džungle', o kterém toho víc řekneme v dalších měsících. Můžete ale vzít jed na to, že k tropům z první hry bude mít opravdu daleko," řekl časopisu Camarillo. Bližší informace o tom, jakého rázu toto dějiště bude, už sice neposkytl, tvrdí ale, že se otevřený styl hraní Crysis přenese do jiného "a přesto tak dobře známého" prostředí.

Že by mimozemské lodě? Ba ne, podle dřívějšího popisu obrázků v časopise jeden z nich znázorňuje i poničené ulice velkoměsta. Je tedy docela dobře možné, že se Crysis 2 vydá spíš cestou Crackdown a vezme vás do hustě zalidněné metropole, která je přece v přeneseném slova smyslu také džunglí. Připomeňme, že změnu prostředí ostatně nastínily i specifikace obleku Nanosuit 2, který je vybaven pro "přežití v těch nejextrémnějších podmínkách".

Ať už to dopadne jakkoliv, preview v časopise doprovází jeden obrázek, na kterém je vidět džungli jako vyšitou - čili minimálně na skok se do starého známého prostředí ve dvojce vrátíte. Již dříve také bylo potvrzeno, že ve hře se nějakým způsobem znovu mihne i hl. hrdina jedničky, Nomad.

Obálka amerického PC Gameru.

Jak už jsme avizovali minule, Camarillo navíc očekává, že oproti prvnímu dílu nabídne Crysis 2 větší vertikalitu (tzn. rozpětí levelů také do výšky). Umělá inteligence prý z tohoto důvodu musela být přepracována, aby se v novém prostředí a vyšších levelech uměla lépe orientovat.

Producent jinak odmítá to, že by Crytek kvůli simultánnímu vývoji pro všechny tři platformy nějakým způsobem obětoval či snižoval obsah PC verze tak, aby si totéž mohli užít i majitelé hardwarově slabších konzolí Xbox 360 a PlayStation 3. "V některých ohledech nám toto omezení pomohlo se vyvarovat tomu, abychom hru zbytečně předesignovali," tvrdí Camarillo. Autoři prý tak alespoň ví, na co se soustředit a za čím si jít, aby se Crysis 2 hrálo stejně dobře jak na PC, tak na konzolích. Připomeňme, že to je možné především díky použitému CryEngine 3, na kterém Crysis 2 poběží jako vůbec první hra.

V závěru článku se producent zmiňuje i o tom, že snahou Cryteku je posadit Crysis mezi přední multiplatformní střílečky - a také z něj udělat "úspěšnou sérii". Zdá se tedy, že půjde-li vše podle plánu, u druhého dílu příběh Crysis ještě rozhodně neskončí.

Crysis 2 je ve vývoji pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3, a podle neověřených informací časopisu vyjde již ve druhé polovině roku 2010, byť Crytek toto časové rozpětí odmítá jakkoliv komentovat. V případě, že se z amerického PC Gameru ke hře v následujících dnech objeví něco nového, budeme tento článek pochopitelně průběžně updatovat.

Read this next